جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: امروز یکی از رسالت های مهم روحانیت، تبیین دستاوردهای مهم نهضت امام خمینی(ره) به ویژه از دریچه اخلاق و فرهنگ برای عموم مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر ابراز داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اخلاق مداری را در متن انقلابی گری ترسیم نمودند و امروز اساتید ما نیز باید از همین شیوه و سیره الگوگیری کنند.

وی افزود: حقیقتاً اگر الگوی اساتید اخلاق ما در حوزه حضرت امام (ره) باشد ، طبیعتاً اساتید اخلاق ما نیز باید همچون حضرت امام(ره) در مباحث اخلاقی در راس باشند و در قله قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی بیان داشت: امروز وظیفه حوزویان این است که هم در جهات سیاسی و انقلابی که در راس آن حفظ نظام اسلامی است، پیشگام باشند و هم این که توجه داشته باشند که اخلاق به این نیست که انسان صرفاً در یکسری مسایل معنوی ورود داشته باشد و از مسایل روزمره نظام اسلامی فاصله بگیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: در واقع جهت گیری که حضرت امام(ره) نشان دادند ضمن رشد معنوی و اخلاقی طلاب در جهت تقویت ارتباط طلاب با نظام اسلامی نیز بسیار موثر بود و همین رویه امروز باید با قدرت دنبال شود.

وی گفت: طلاب و فضلای حوزه امروز باید در کنار تبیین دستاوردهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی انقلاب اسلامی به بیان دستاوردهای اخلاقی و فرهنگی نهضت حضرت امام (ره) نیز اهتمام بورزند و از این مساله مهم غافل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha