شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پس از رحلت امام (ره) سرمایه‌های به وجود آمده انقلاب اسلامی، با قدرت و صلابت حفظ شد و این مهم به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به‌منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان الوند برگزار شد، به چهار ویژگی انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان اشاره و اظهار کرد: "ایمان و عقیده مردم به خدا، نبوت، قرآن، ولایت و امامت" یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران بود که آن را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

وی در این خصوص ادامه داد: مردم به خوبی درک کرده بودند که سیاست‌های اتخاذ شده از سوی رژیم شاه در مقابل دین و خدا قرار دارد و اقداماتی که آن رژیم انجام می‌دهد آخرت مردم را به تباهی می‌کشاند و اگر شاه حرفی از ائمه اطهار (ع) به میان می‌آورد به خاطر مطامع دنیوی است؛ اما مردم به آخرت اعتقاد و به عدل اجتماعی باور قلبی داشتند.

امام‌جمعه قزوین، "وحدت" را ویژگی دوم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: زمانی که مردم مؤمن ایران به این نتیجه رسیدند که این حکومتی نیست که ما باید داشته باشیم و در این خصوص در مساجد مشورت کردند و از بیانات علما استفاده نمودند، به وحدت رسیدند و وحدت آن‌ها وحدتی توحیدی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تشریح وحدت توحیدی پرداخت و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به‌جای این‌که ما را به وحدت دعوت کند، به توحید دعوت کرده است، چرا که اعتقاد به توحید، وحدتی ماندگار و ناگسستنی در میان مردم ایجاد می‌کند و امام خمینی (ره) نیز ما را به چنین وحدتی دعوت کردند.

وی، "رهبری" را عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی و تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران را انسانی الهی، خدایی و خودساخته برعهده گرفت و سخنانش موجب تحول در میان مردم شد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در این خصوص ادامه داد: خداوند متعال مودت کسانی را که واقعاً ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند را در دل مردم قرار می‌دهد و امام (ره) نیز از این ویژگی بهره‌مند بودند و مردم به خاطر خدا و تبعیت از رهبری توانستند پیچ‌های دشواری از جمله جنگ تحمیلی و فتنه‌ها را پشت سر بگذارند.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: زمانی که مردم به ویژگی‌های "ایمان به خدا"، "وحدت" و "رهبری" اعتقاد پیدا کردند و به آن عمل کردند، خداوند عامل "امدادهای غیبی" را به کمک مردم آورد و این مهم در نتیجه انقلاب ایران را به پیروزی رساند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اذعان داشت: عامل "امدادهای غیبی" پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف به یاری ملت ایران آمد و در جنگ تحمیلی، کودتاها، فتنه‌ها و در ماجرای طبس دشمنان را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که با وجود رهبر معظم انقلاب، هرگز خلاء ای در کار انقلاب به وجود نیامد، افزود: پس از رحلت امام (ره) سرمایه‌های به وجود آمده انقلاب اسلامی، با قدرت و صلابت حفظ شد و این مهم به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حاصل شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha