چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب سال جمهوری اسلامی

حوزه/ یکی از منشورات انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب پس از داوری نخست، اینک به مرحله دوم داوری سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب ارزشمند « تعالیم کلیسای کاتولیک » با ترجمه دکتراحمدرضا مفتاح، دکترحسین سلیمانی و دکترحسن قنبری از سری منشورات انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به مرحله دوم داوری سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

این گزارش می افزاید: کتاب مذکور مروری بر اعتقادات، سنت‌ها، آداب و رسوم و تعالیم ارائه شده از سوی کلیسای کاتولیک با استناد به متون رسمی و تعلیمی این کلیسا و کتاب مقدس است.

این گزارش حاکیست، در این اثر گرانسنگ سعی شده است به تبیین جنبه‌های کلامی، عبادی، اخلاقی و اجتماعی مربوط به تعالیم ارایه شده از سوی کلیسای کاتولیک برای مسیحیان این فرقه از جهان که مورد تأیید پاپ است، پرداخته شود و برخی از ادعیه، آداب و رسوم دینی و مذهبی و نیز مسایل حقوقی مربوط به مسیحیت کاتولیک معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نویسنده در ابتدا کلیاتی درباره مفهوم ایمان و هدف از آن و نیز ساختار تعالیم دینی در مسیحیت ارایه کرده و سپس اهمیت و ابعاد شناخت خداوند، رابطه بین انسان با خدا، جایگاه وحی و سنت به عنوان یکی از منابع شناخت دین و معارف دینی و لزوم پاسخ‌گویی آدمی به خداوند نسبت به اعمال و اعتقادات خویش از منظر کلیسای کاتولیک، مورد بحث و بررسی اجمالی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، مراسم اهدا جوایز به منتخبان کتاب سال جمهوری اسلامی روز یکشنبه  18 بهمن با حضور رییس جمهور در تالار وحدت برگزار می شود و از بین آثار ارسالی، از 10 برگزیده و 30 تقدیری تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha