دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با پیشنهاد تاسیس دبستان های وابسته به حوزه، گفت: لازم است هر مدرسه علمیه، یک دبستان داشته باشد تا نوجوانان در هفت سال اصلی تربیت، ادبیات عرب و قرآن را فراگرفته و سپس وارد حوزه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان تهران، در مدرسه دارالحکمه برگزار شد با اشاره به لزوم مبارزه با هوای نفس، گفت : طلبه باید بداند بدون مبارزه با هوای نفس حتی اگر مبادرت به کار خیر کند ارزش خاصی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مدرسه دارالحکمه افزود: ما در این مدرسه شعار "نظم بدون ناظم" را پیش می بریم و اصل تعاون و همیاری بین طلاب وجود دارد و سعی کرده ایم روش های تعلیم و تربیت حتی در بحث غیبت طلاب در کلاس ها، با رعایت اخلاق اسلامی اجرا شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطر نشان کرد: اهتمام به ورزش صبحگاهی و کوهنوردی، آموزش های فوق برنامه شامل مفاهیم قرآنی، طب سنتی اسلامی و... از برنامه های ما در این مدرسه است.

وی با پیشنهاد تاسیس دبستان های وابسته به حوزه، گفت: لازم است هر مدرسه علمیه یک دبستان داشته باشد تا بچه ها در هفت سال اصلی تربیت شان ادبیات عرب و قرآن را فراگرفته و سپس وارد حوزه شوند، ما نیز در مدرسه دارالحکمه، راه اندازی مهدکودک و دبستان وابسته را در برنامه داریم.

برپایه این گزارش، در این اجلاسیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفوی، مدیر حوزه استان تهران، مشکلات و مسائل مربوط به مدارس با حضور مدیران مدارس علمیه استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

انتهای پیام 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha