یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
گردهمایی سالانه كارشناسان فرهنگی، آموزشی و توسعه مشاركت های مردمی ستادهای اقامه نماز استان ها

حوزه/ سیدعلی منیری از اجرای طرح های «بیان» ویژه طلاب خواهر و "نیک" یا نماز یاوران کوچک، ویژه مهدهای کودک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سیدعلی منیری، امروز در گردهمایی سالانه كارشناسان فرهنگی، آموزشی و توسعه مشاركت های مردمی ستادهای اقامه نماز استان ها، در مجتمع سازمان نهضت سواد آموزی تهران، به معرفی طرح های جذاب و متنوع ستاد اقامه نماز پرداخت با اشاره به طرح «بیان» ویژه طلاب خواهر، گفت: بانوان یاور نماز، قابلیت هایی دارند كه چنانچه این قابلیتها هدایت شوند و اولویت نماز به عنوان باور این طلاب قرار گیرد می توان خروجی بسیار خوبی از نتیجه فعالیت های این بانوان یاور نماز گرفت.

معاون توسعه مشاركت‌های ستاد اقامه نماز در ادامه از نهایی شدن طرح «تدین» در راستای تبلیغ و ترویج نماز در دانشگاه‌های سراسر كشور خبر داد و افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، جامعه هدف این طرح می باشند، چرا كه آنان معلمین فردای این كشورند و  اگر به باور نماز برسند در آینده می توانند نقش موثری در حوزه ترویج نماز و نماز باوری داشته باشند.

وی در ادامه ضمن معرفی طرح «امین» افزود: طرح ملی «امین» یكی دیگر از طرح‌های ستاد اقامه نماز است و هدف آن ایجاد اعتماد اجتماعی بین افراد در حوزه نماز می باشد. در این طرح افراد به عنوان همیاران و داوطلبان ستاد اقامه نماز به ترویج فرهنگ نماز در سطح شهرهای كل كشور می پردازند.

منیری به طرح «مبین» نیز اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به منظور دغدغه سازی مدیران مدارس و به طبع آن ایجاد حس مسئولیت پذیری اهالی مدرسه نسبت به امر نماز برنامه ریزی شده كه با اجرای آن، با توجه به اهمیت جایگاه مدرسه و سن نوجوانی، راهكارهایی اصولی وهدفمند به منظور مدیریت یاوران نماز در مدارس انجام می گیرد.

معاون توسعه مشاركت‌های ستاد اقامه نماز اضافه كرد: با باورمند شدن دانش‌آموزان به نماز، به طور قطع می‌توان آنها را از بسیاری از مسائل و معضلات دور نگه داشت و جامعه رابه سوی آینده ای ایده آل رهنمون كرد.

وی خاطرنشان كرد: طرح «نیك» یا همان نماز یاوران كوچك، طرح دیگری است كه در حال حاضر در سطح مراكز استان ها در حال اجراست و بچه های خردسال در مهدكودك ها جامعه هدف این طرح می باشند. در این طرح در مربیان مهد كودك ها مهارت و انگیزه ایجاد می شود تا بتوانند بچه ها را آشنا و تشویق به نماز خواندن كنند امیدواریم این طرح به زودی در مهد كودك‌های سراسر كشور نیز گسترش یابد.

منیری در پایان از طرح مشترك ستاد اقامه نماز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: حلقه صالحین بسیج اولویت طرح ماست و در نظر داریم با استفاده از پتانسیل و ظرفیت بسیجی ها، ضمن دعوت آنها به حضور در صف های نماز جماعت، از توان آنها در قالب شبكه های رسانه ای نیز بهره مند گردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha