جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودک فلسطینی

حوزه / در حالی که فلسطینیان و شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی هر دو در یک منطقه زندگی می‌کنند، تنها صهیونیست‌ها اجازه استفاده از جاده‌های مدرن و متمدن را دارند و خردسالان ۵-۶ ساله فلسطینی مجبورند از جاده‌های پرخطر و ناهموار خاکی برای رفتن به مهدکودک استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در دنیای امروز که مردم دنیا از ماهیت و چهره حقیقی رژیم نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی آگاه هستند، هنوز حقایق ناگفته زیادی درباره دیگر ساختارهای تبعیض نژادی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی وجود دارند که به هدف تعضیف روحیه و آزار و اذیت مردم فلسطین انجام می‌شود. در این میان خردسالان مهدکودکی، هدف جدید صهیونیست‌ها می‌باشند.

آیا کودکان 4-5 ساله فلسطینی در مهدکودک ساریا در الخلیل، از حصارها و دیوارهای آپارتاید کشیده شده در اطراف محوطه‌ای که هر روز از آن می‌گذرند آگاه هستند؟ این مهدکودک بر روی تپه‌ای واقع شده و حصاری که سمبل تبعیض و بدرفتاری در سرزمین‌های اشغالی‌ست در پایین تپه دو مسیر را از هم جدا کرده است. مسیر سمت چپ؛ یک جاده هموار و تمیز متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست بوده و جاده سمت راست، جاده‌ای فرسوده، سرشار از قلوه سنگ‌ها و زباله‌ است و کودکان بیگناه فلسطینی تنها اجازه عبور از این جاده را دارند.

در حالی که فلسطینیان و شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی هر دو در یک منطقه زندگی می‌کنند، تنها صهیونیست‌ها اجازه استفاده از جاده‌های مدرن و متمدن را دارند و خردسالان 5-6 ساله فلسطینی مجبورند از جاده‌های پرخطر و ناهموار خاکی برای رفتن به مهدکودک استفاده کنند.

طرفداران حقوق بشر در الخلیل معتقدند که در سرزمین‌های اشغالی، کودکی فلسطینیان از نخستین سال‌های زندگی در معرض تبعیض نژادی شدید قرار دارند. در این میان فعالان حقوق بشر و والدین کودکان مجبورند هر روز صبح، با آن‌ها از این جاده‌های ناهموار عبور کنند تا کودکان را سالم به مهدکودک برسانند. اما این تمام ماجرا نیست. در مسیر عبور از این جاده سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشینان غیرقانونی صهیونیست هر روزه این کودکان بی‌گناه فلسطینی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و حضور فعالان بین‌المللی برای تضمین امنیت آ‌ن‌ها ضروریست. حتی با وجود فعالان حقوق بشر بین‌المللی نیز سربازان صهیونیستی و شهرک‌نشینان  دست از آزار و اذیت کودکان برنداشته، به سمت آن‌ها زباله پرتاب کرده، صدای حیوانات درآورده و با یادگیری اسامی آن‌ها و فریاد زدن سعی در ترساندن این کودکان بی‌گناه دارند. رفتارهای بی‌رحمانه صهیونیست‌ها به گونه‌ای ست که حتی مدرسان و معلمان مهدکودک در امنیت بسر نمی‌برند.

یکی از داوطلبان حقوق بشر دراین باره می‌گوید: این کودکان بی‌گناه بدنیا آمده‌اند. آن‌ها درکی از تنفر و تبعیض ندارند اما اشغالگران صهیونیستی تعمدا و به هدف مسموم کردن آن‌ها از اوان کودکی، آن‌ها را مورد آزار و اذیت  و تحقیر قرار می‌دهند تا روزی برسد که این کودکان بی‌گناه را از عزت نفس و وقاری که دارند برهنه کرده و آن‌ها مسبب اصلی بروز فجایع در سرزمین‌های اشغالی معرفی کنند.

این است چهره واقعی ارتش صهیونیستی اسرائیل، موجوداتی بزدل و بی‌عاطفه که برای پاکسازی قومیتی فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. آن‌ها حتی به کودکان مهدکودکی هم رحم نمی‌کنند و می‌خواهند زندگی را برای این مردم بیچاره چنان سخت و غیرقابل تحمل کنند، تا آن‌ها تسلیم شده و با سرزمین مادریشان وداع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha