پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: انتفاضه فلسطین تا آزادسازی خاک فلسطین ادامه دارد و هیچکس نمی تواند آن را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم تکریم شهدای انتفاضه در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه برگزار شد.

در این مراسم که از سوی جنبش مقاومت حماس برگزار شده بود، اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ادامه انتفاضه، بزرگترین تحول راهبردی در خصوص مساله فلسطین است و این انتفاضه تا آزادسازی خاک فلسطین ادامه دارد و هیچکس نمی تواند انتفاضه را متوقف کند.

وی همچنین با محکومیت ترور «عمر النایف»‌ عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بلغارستان، این ترور را لکه ننگی بر جامعه بین‌الملل دانست و اظهار داشت: بی تردید، صهیونیست‌ها عامل این جنایت هستند.

اسماعیل هنیه این ترور را نشانه ضعف امنیتی در کشورهای اروپایی و هماهنگی بین‌المللی با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جامعه بین‌الملل باید در مقابل دشمن صهیونیستی بایستد و کشورها، امنیت خودشان را فدای زد و بند با لابی صهیونیستی نکنند.

یادآور می شود «عمر النایف»‌ عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین دیروز در داخل سفارت فلسطین در بلغارستان ترور شد.

المیادین گزار ش داد: عمر نایف زاید از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود.

خانواده عمر نایف گفته است که وی در شرایط مبهم در داخل سفارت فلسطین در بلغارستان کشته شده است.

به گفته خانواده این شهید فلسطینی، وی تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود و از دو ماه پیش و بعد از آنکه رژیم صهیونیستی از او خواست خود را تسلیم کند، به سفارت فلسطین در بلغارستان پناه آورد.

عمر النایف از ساکنان شهرک «الیامون» واقع در غرب شهر «جنین» بود و از ماه‌ها قبل تحت تعقیب سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

رژیم صهیونیستی بارها از مقامات بلغارستان خواسته بود، عمر النایف را به آن‌ها تحویل دهند.

عمر النایف پس از آنکه پلیس بین‌الملل به درخواست رژیم صهیونیستی از مقامات بلغارستان خواست وی را تسلیم کند، به سفارت فلسطین پناهنده شد.

این عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سال 1986 به دنبال اتهام وی به مشارکت در عملیات علیه شهرکنشینان صهیونیست بازداشت شد و در سال 1990 آزاد شد و به بلغارستان رفت و در آنجا اقامت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha