سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بیلبوردهای حمایت از فلسطین در غرب

حوزه / نصب یک بیلبورد در حمایت از فلسطین و بایکوت اسرائیل در بزرگراه سه طرفه در ایالت شیکاگو خشم لابی صهیونیست‌ها در آمریکا را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chicago.cbslocal.com، نصب یک بیلبورد در حمایت از فلسطین و بایکوت اسرائیل در بزرگراه سه طرفه در ایالت شیکاگو خشم لابی صهیونیست‌ها در آمریکا را برانگیخته است.

بر روی این بیلبورد تبلیغاتی که در نزدیکی فرودگاه آهارو در شیکاگو نصب شده نوشته است: تحریم و بایکوت اسرائیل، تا زمانی که حقوق فلسطینیان درنظر گرفته شود.

مقامات صهیونیستی در آمریکا تلاش‌های بسیاری برای پایین آوردن این بیلبورد انجام داده‌اند و با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی داشته‌اند که پیغام نوشته شده بر روی این بیلبورد را دشمنی و بایکوت دین یهود جلوه دهند.

در این میان عده‌ای از طرفداران حقوق بشر و فعالان سیاسی نیز معتقدند که آمریکا باید به آزادی بیان توجه داشته باشد و پایین آوردن بیلبورد طرفداران جنبش فلسطین در آمریکا نقض آشکار آزادی بیان محسوب می‌شود. 

آلیسون روسنفیلد، یکی از فعالان اتحادیه ضدافترا به خبرنگاران گفته است: اینکه ما با مضامین ارائه شده در این بیلبورد مخالفیم نباید باعث شود که آزادی بیان را نادیده بگیریم و به همین دلیل مخالف پایین آوردن بیلبورد هستیم.

این بیلبورد که توسط کمپین آگاهی خاورمیانه در سیاتل گذاشته شده است، بخشی از فعالیت‌های این کمپین در جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم علیه اسرائیل می‌باشد. گروه دانشجویان عضو جنبش «عدالت برای فلسطین» از دانشگاه ایلینویز شیکاگو نیز از این حرکت حمایت کرده‌اند.

اودی رفعتی از فعالان این گروه گفته است: آزادی بیان و اظهار عقیده حق قانونی ماست. و این تلاش‌های به شدت سازمان‌دهی شده برای خفه کردن آزادی بیان در کشور آمریکا بایستی زنگ خطری برای همه ما باشد.

در این میان کمپین آگاهی خاورمیانه در سیاتل در بیانیه‌ای اعلام کرده که مسئولین صهیونیستی در آمریکا تلاش‌های بسیاری برای پایین آوردن بیلبورد کرده و تهدید به سانسورکردن مضامین بیلبورد نموده‌اند. آن‌ها حتی شرکت تبلیغاتی که مسئولیت نصب بیلبورد را داشته تحت فشار قرار داده‌اند تا مجبور به پایین آوردن بیلبورد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha