دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمله به بزرگداشت قتل عام مسجد الخلیل در فلسطین

حوزه/ یک شهرک‌نشین صهیونیستی به پشتوانه نظامیان اسرائیلی به اجتماع صلح آمیز فلسطینیان و جوانان فلسطینی حمله کرد و با اتومبیل خود چند نفر را زیر گرفت. این تجمع برای بزرگداشت قربانیان کشتار مسجد الخلیل در سال ۱۹۹۴ برگزار شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»یک شهرک‌نشین صهیونیستی به پشتوانه نظامیان اسرائیلی به اجتماع صلح آمیز فلسطینیان و جوانان عضو انجمن مخالف شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و با اتومبیل خود چند نفر را زیر گرفت.

تجمع جوانان فلسطینی به دور آتش در محله سلیمه در هبرون شبانه به منظور مراقبت از حملات شهرک‌نشینان انجام می‌شود. شب گذشته نیز جوانان کمیپین بازگشایی خیابان شهداء با روشن کردن شمع در حوالی مسجد ابراهیمی سعی در زنده نگه داشتن خاطره قربانیان قتل عام این مسجد بدست شهرک نشینان را داشتند.

در این تجمع که برای بزرگداشت قربانیان کشتار مسجد الخلیل در سال 1994 برگزار شده بود، جوانان فلسطینی در مکانی در نزدیکی مسجد ابراهیمی تجمع یافته و برای قربانیان شمع روشن کردند. آن‌ها همچنین قصد داشتند مستندی درباره حادثه کشتار مسجد ابراهیمی تهیه و تولید کنند. هنوز چیزی از برگزاری مراسم نگذشته بود که یک شهرک نشین صهیونیست با اتومبیل خود به فلسطینیان حمله کرده و چند نفر را زیر گرفت، این درحالی بود که سربازان اسرائیلی نیز در گوشه‌ای ایستاده و این صحنه را نظاره می‌کردند.

در این میان سربازان اسرائیلی به جای توقف هجوم شهرک‌نشین صهیونیستی، به فلسطینیان حمله کرده، آن‌ها را در گوشه‌ای از خیابان در حالت بازداشت قرار داده و جلوی فیلم‌برداری را نیز گرفتند. درگیری‌ها زمانی اوج گرفت که یک سرباز صهیونیستی زن جوانی را با قنداق تفنگ مورد ضرب و شتم قرار داد.

قتل عام مسجد الخلیل

روز 25 فوریه 1994، باروخ گلدستین یک اسرائیلی آمریکایی الاصل بود که به مسجد ابراهیمی در الخلیل وارد شد و به روی نمازگزاران مسلمان آتش گشوده و 29 نمازگزار فلسطینی را به شهادت رساند. به علاوه 4 فلسطینی نیز در درگیری‌های پس از این جنایت، بیرون از مسجد بدست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

در پی این جنایت هولناک رژیم صهیونیستی به جای مجازات بانیان قتل عام مسلمانان، مسجد را به دو قسمت تقسیم کرده، قسمت بزرگی از مسجد و محله از جمله بازار و خیابان شهدا، خیابان اصلی عبور و مرور فلسطینیان را به  صهیونیست‌ها اختصاص دادند. از آن پس مردم فلسطین حتی ساکنان حوالی این منطقه نیز اجازه عبور و مرور از خیابان شهداء را نداشته و این خیابان که پیش از این مکانی پرجمعیت و بازار شلوغ خرید و فروش مسلمانان بود، کاملا متروکه و تحت نظارت شدید امنیتی قرار گرفت. جمعیت جوانان مخالف شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی هر ساله در محکوم سازی اقدامات نژادپرستانه و ستمگرانه اسرائیل دست به تجمع اعتراض آمیز می‌زنند.

حمله به بزرگداشت قتل عام مسجد الخلیل در فلسطین

حمله به بزرگداشت قتل عام مسجد الخلیل در فلسطین

حمله به بزرگداشت قتل عام مسجد الخلیل در فلسطین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha