چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
بلیز کوپیچ اسقف اعظم کلیسای کاتولیک

حوزه/بلیز کوپیچ اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در شیکاگو گفت: وظیفه تمام کاتولیک‌ها به رسمیت شناختن و ترویج صدای مثبت جهان اسلام است که به وضوح خشونت را مردود دانسته و به دنبال آموزه‌های صلح‌آمیز، رحمت و شفقت در دین اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cruxnow.com، بلیز کوپیچ اسقف اعظم کاتولیک‌های شیکاگو در آمریکا، در سخنانی خواستار رابطه بیشتر میان مسلمانان و کشیشان کاتولیک برای از بین بردن دیدگاه‌های منفی میان آنان شد.

به گفته بلیز کوپیچ اسقف اعظم کلیسای کاتولیک شیکاگو، مطالعه اخیر دانشگاه جورج تاون نشان می‌دهد که کاتولیک‌ها نیاز فوری به گفتمان مثبت و سازنده‌ نه تنها با مسلمانان، بلکه با پیروان دیگر ادیان دارند.

اسقف کوپیچ روز گذشته در سخنانی گفت: تجربه نشان داده است، زمانی که پیروان ادیان مختلف روابط نزدیکی با همدیگر داشته باشند و در گفتمان‌ها برای شناخت همدیگر شرکت کنند، ظرفیت تعامل با یکدیگر را بدست آورده و عناصر مثبتِ سنت‌ها و فرهنگ‌های طرف مقابل را درک می‌کنند.

داعش دشمن پیروان تمامی مذاهب

کوپیچ در ادامه سخنانش گفت: هیچ کس منکر تهدید عده‌ای از افراط‌گرایان مانند داعش که ایدئولوژی تندرویی را در پیش گرفته‌اند نیست و آن‌ها دشمن تمامی پیروان مذاهب هستند. و همین مسئله نیز اهمیت گفتمان و آموزش متقابل میان دو مذهب بزرگ اسلام و مسیحیت را بیش از پیش روشن می سازد.

وی افزود: زمانی که گفتمان نباشد، ما شاهد افزایش گرایش منفی علیه کسانی هستیم که با ما متفاوت هستند. این مسئله همه را تضعیف کرده و باعث افزایش حوادثی در جهان است که ناشی از عدم تحمل مذاهی دیگر می باشد و وظیفه تمام کاتولیک‌ها به رسمیت شناختن و ترویج صدای مثبت جهان اسلام است که به وضوح خشونت را مردود دانسته و به دنبال آموزه‌های صلح‌آمیز، رحمت و شفقت در دین اسلام است.

طبق یک نظرسنجی از 1 هزار و 27 کاتولیک در آمریکا، نزدیک به نیمی از کاتولیک‌ها قادر به نام بردن هیچ شباهتی میان مسیحیت کاتولیک و اسلام نبودند. به علاوه زمانی که نظر آنان درباره مسلمانان پرسیده شد، از هر 10 نفر، 3 نفر اذهان داشته‌اند که دیدگاه مثبتی نسبت به مسلمانان ندارند و کاتولیک‌ها کمتر از مردم عادی آمریکا مسلمانان را از نزدیک دیده‌ و با آن‌ها روبرو شده‌اند. این بررسی 12 سپتامبر در مطالعه‌ای با عنوان «خطر و گفتمان: نظر عمومی و دیدگاه کاتولیک‌های آمریکا از اسلام» توسط گروه تحقیقی مبارزه با اسلام‌هراسی در دانشگاه جورج‌تاون انجام شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha