پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش «زیستن صالح در جهان معاصر» در اتریش

اختصاصی حوزه / همایش میان ادیانی با عنوان «زیستن صالح در جهان معاصر» در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد. در پایان این همایش، شرکت کنندگان نام «حلقه ویکو» بر روی خود نهادند که مختصر دو واژه «وین-قم» می‌باشد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش میان ادیانی با عنوان «زیستن صالح در جهان معاصر» با همکاری  موسسه حکمت حامعه المصطفی العالمیه(به ریاست حجت الاسلام ملک افضلی)، موسسه بین المللی «صلح و ادیان» مستقر در قم، دانشگاه وین اتریش، انجمن  «یوهانس-مسنر» و موسسه «دین و صلح» اسقفی اتریش در شهر وین، پایتخت این کشور برگزار شد.

این همایش به بحث و بررسی چگونگی زندگی انسان و جامعه از دیدگاه کاتولیک، ارتدوکس و تشیع پرداخت.

در پایان این همایش، شرکت کنندگان در این همایش نام «حلقه ویکو» بر روی خود نهادند که مختصر دو واژه «وین-قم» می‌باشد. به این ترتیب دایره ویکو گروه جدید میان ادیانی متشکل از علما، دانشمندان و اساتید دانشگاهی و روحانیون مذهبی قم و وین می‌باشد.

اعضای این گروه میان ادیانی با شرکت در جلسات مذهبی، به مباحثه درباره زیست سعادتمندانه و مذهبی در دنیای معاصر می‌پردازند. این موضوع همچنین از جنبه‌های مختلف کلامی، فلسفی، سیاسی و اقتصادی با حضور اساتید برجسته و رهبران مذهبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

از بنیانگذاران اصلی و اولیه این گفتمان میان ادیانی کاتولیک-شیعه، حلقه ویکو، دکتر کریستین ماخک از وین اتریش و حجت الاسلام طاهر امینی گلستانی از پژوهشگران حوزه علمیه قم و رئیس موسسه بین المللی صلح و ادیان هستند.

هدف از راه اندازی این گروه نزدیک کردن روحانیون و علمای مذهبی اسلام و مسیحیت برای تبادل ایده‌ها و توسعه رابطه دوستانه میان آنان است.

جلسات این گروه هر 2 سال یک بار برگزار شده و محل برگزاری نشست‌ها به نوبت در ایران و اروپا تعیین می‌شوند.

حجت الاسلام سوادی استاد همکار جامعة المصطفی و حجت الاسلام کاشانی معاون آموزش موسسه حکمت از دیگر اعصای اعزامی از قم در این همایش بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha