جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه اسلام شناسی در کانزاس، با حضور غیرمسلمانان

حوزه/ مسلمانان مرکز اسلامی ویچیتا شهری در ایالت کانزاس جنوبی واقع در آمریکا و بزرگترین شهر این ایالت، از اقشار و طبقات مختلف جامعه دعوت کردند تا برای شناختن اسلام، به این مرکز اسلامی مراجعه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kake.com، روز گذشته، مسلمانان مرکز اسلامی ویچیتا شهری در ایالت کانزاس جنوبی واقع در آمریکا و بزرگترین شهر این ایالت، از اقشار و طبقات مختلف جامعه دعوت کردند تا برای شناختن اسلام، به این مرکز اسلامی مراجعه کنند. این نشست به عنوان بخشی از برنامه‌های مرکز آموزش جهانی ویچیتا برگزار شد که به منظور ایجاد فرصت برای یادگیری فرهنگ‌ها و ادیان مختلف مردم مورد اجرا درآمده است.

کنت روئه که پیش از این نیز در نشست‌های مشابهی شرکت داشته در این باره می‌گوید: ما جمع شده‌ایم تا با ترس و نفرت رواج یافته در جامعه بوسیله عده‌ای مبارزه کنیم. ترس و نفرتی که حتی در جامعه مسیحیت نیز وجود دارد. من پیشتر نیز در چنین مراسمی بوده‌ام، اما همیشه می‌توان مطالب بیشتری آموخت و از سنن و فرهنگ‌های دیگران قدردانی کرد.

مشابهات ادیان ابراهیمی، اسلام و مسیحیت

او در ادامه می‌گوید: من در این نشست‌ها آموخته‌ام که ادیان اسلام و مسیحیت شباهت‌های زیادی با هم دارند. بسیاری از تشابهات و اشارات به حضرت عیسی، حضرت مریم و حضرت ابراهیم در قرآن وجود دارد که از این جهات به کتاب انجیل نزدیکی زیادی دارد.

حسام مدی سخنگوی جامعه اسلامی ویچیتا که هدایت این جلسه را به عهده داشت می‌گوید: از اینکه فرصتی بدست آورده‌ام تا بتوانم دیگران را با دین و مذهبم آشنا کنم بسیار خرسندم. خصوصا کسانی که ممکن است به خاطر اعمال تروریست‌ها و افراط‌گرایان سوءبرداشت‌هایی درباره مسلمانان پیدا کرده باشند. دانستن این مسئله که افرادی در این شهر نیز وجود دارند که دلشان می‌خواهد راجع به اسلام بیشتر بدانند، حس بسیار خوبی است. زیرا آن‌ها نیز آنچه را امروز اینجا یاد گرفته‌اند به دیگران منتقل کرده و اقوام و دوستانشان نیز مشتاق آشنایی و درک اسلام شده و در جلسات آینده حضور بهم می‌رسانند.

مدی همچنین معتقد است که شرکت در این جلسات به او کمک می‌کند تا با خیالی آسوده‌تر و احساس امنیت بیشتر در کنار دیگران به اعمال مذهبی بپردازد و مطمئن باشد که همسایگان او اعتقادات و رسوم مذهبی او را درک می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha