سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شکل گیری دور جدید گفتگو میان مسلمانان و کاتولیک‌ها در شیکاگو آمریکا

حوزه / گفتگوهای ملی درباره اسلام به طور فزاینده‌ای به سمت و سوی اهانت و بی‌نزاکتی پیش می‌رود که این طرز عمل برگرفته از ترس و اغلب نداشتن اطلاعات کافی راجع به دین اسلام است و کلیسای کاتولیک بایستی با نیتی درست به ایجاد و برگزاری گفتمانی واقعی میان اعضای دو دین اقدام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس اسقف‌های کاتولیک در ایالت شیکاگوی آمریکا اعلام کرد که قصد برپایی گروه گفتمان ملی میان کاتولیک‌ها و مسلمانان را دارد.

هدف از تشکیل این گروه مقابله با برخوردهای ضداسلامی جدید در غرب است که بسیاری از اسقف‌ها و کشیش‌های کاتولیک این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

اسقف میشل روزانسکی، سرپرست اسقف‌های مسیحی و کمیته میان‌دینی که تا کنون 3 گفتمان میان دینی مسلمانان و مسیحیان محلی را در دو دهه گذشته سرپرستی کرده، در این بیانیه گفت: گفتگوهای ملی در مقوله دین اسلام به طور فزاینده‌ای به سمت و سوی اهانت و بی‌نزاکتی پیش می‌رود که این طرز عمل برگرفته از ترس و اغلب نداشتن اطلاعات کافی راجع به دین اسلام است و کلیسای کاتولیک بایستی با نیتی درست به ایجاد و برگزاری گفتمانی واقعی میان اعضای دو دین اقدام کند.

او در ادامه سخنانش گفت: هدف از ایجاد این گفتمان، ایجاد درک بیشتر از ادیان، بوجود آوردن عزت نفس متقابل و همکاری بیشتر میان مسلمانان و کاتولیک‌ها است. اعضای هر دو گروه رابطه دوستی پایدار و دیرینه‌ای داشته و حس عمیقی از اعتماد در میان آن‌ها وجود دارد.

اسقف رونسکی در پایان سخنانش اعلام کرد که این گفتمان در 1 ژاویه سال آینده انجام خواهد شد و اسقف اعظم بلیز کوپیچ، سرپرست طرف مسیحیان را به عهده دارد، اما هنوز معلوم نیست که چه کسی از گروه‌های اسلامی سرپرستی طرف مسلمانان را عهده دار خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha