دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی

حوزه/ مسئولین رژیم صهیونیستی حکم بازداشت نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی را به مدت یک سال تمدید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، نقل از maannews.com؛ دادگاه رژیم صهیونیستی حکم بازداشت پسربچه 12 ساله فلسطینی را صادر کرد. یکی از اقوام این نوجوان 12 ساله فلسطینی به خبرنگاران گفته است که روز چهارشنبه مسئولین رژیم اسرائیل حکم بازداشت او را به مدت یک سال تمدید کردند. نظامیان اسرائیل مدعی هستند که «علی الغم» در یک عملیات حمله با سلاح سرد به صهیونیست ها مشارکت داشته است.

علی نخست در 10 نوامبر به همراه پسر عمویش معاویه در یک ایستگاه قطار در شهرک‌های اسرائیلی بازداشت شد که در این واقعه یک نظامی صهیونیستی در اثر جراحت چاقو مجروح شد. علی که سه مرتبه در صحنه دستگیری مورد شلیک گلوله قرار گرفته بود، به بیمارستان منتقل شد و در حین عمل جراحی گلوله‌ها از شکم این کودک فلسطینی خارج شد و او در زندان 12 ساله شد. در ماه نوامبر پسرعموی علی به جرم همراه داشتن چاقو متهم شد.

** دستور حبس یک ساله نوجوان فلسطینی صادر شده است

شیخ عبدالله الغم، عموی علی به خبرنگاران گفت: با وجود این که وکیل علی چندین درخواست تجدیدنظر برای توقف بازداشت این کودک داده است اما دادگاه رژیم صهیونیستی دستور حبس یک ساله علی را صادر کرده است. دادگاه مدعی شده است که دستور حبس این کودک به منظور برطرف‌کردن مشکلات روان‌درمانی او است، این درحالی است که والدین کودک بارها اعلام کرده‌اند که شرایط درمانی را برای او فراهم خواهند کرد.

** 406 نوجوان زیر سن قانونی در زندا ن‌های اسرائیل هستند

طبق گزارش سازمان حقوق زندانیان ادامیر، 406 تن از 7 هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را نوجوانان زیر سن قانونی تشکیل می‌دهند و داده‌ها نشان می‌دهد که از این تعداد 108 تن از آن‌ها زیر سن 16 سالگی هستند.

رژیم صهیونیستی به طور گسترده دست به بازداشت و حبس کودکان و نوجوانان فلسطینی می‌زند و گاهی نیز آن‌ها را در همان زندان بزرگسالان محبوس می‌کند که این رویه نقض کنوانسیون بین المللی حقوق کودکان است که اسرائیل در سال 1991 به امضاء رساند. در این کنوانسیون آمده است: «دستگیری، بازداشت یا زندانی کردن کودکان باید منطبق با قانون بوده و باید تنها به عنوان آخرین راه چاره و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار بگیرد.»

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha