جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی

مدیر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در ۳۰ مدرسه بلند مدت و ۴۰۰ طلبه نیز در مدارس سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، مدیرنمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی در نشست خبری با اشاره به آغاز پذیرش حوزه، اظهارکرد: حوزه علمیه خراسان جنوبی برای پاسخگوی به نیازهای علمی ، پژوهشی و تبلیغی تلاش می کند.

وی ادامه داد: شناسایی و جذب برادران و خواهران مستعد در زمینه های علوم اسلامی و دینی و برپایی برنامه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی از دیگر اقدامات حوزه های علمیه خراسان جنوبی بوده است.

مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با اشاره به متدین و فرهنگی بودن مردم استان خراسان جنوبی، افزود: خلاء وجود  کارشناسان متعهد و عالم، مدیران فرهنگی و تحقیق در حوزه پژوهشی دین به شدت در سطح استان دیده می شود.

 حجت الاسلام مشرفی با اشاره به شروع ثبت نام حوزه خراسان، گفت: پذیرش و ثبت نام حوزه خراسان ازامروز 15 بهمن ماه به صورت حضوری و اینترنتی تا 29 اسفندماه ادامه دارد.

 وی با اشاره به فعالیت 30 مدرسه علمیه در استان خراسان جنوبی گفت: به جز شهرستان خوسف، مدارس علمیه برادران در 10 شهرستان و خواهران هم در 7 شهرستان دایر است و  حدود یک هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در 30 مدرسه استان مشغول تحصیل هستند، حدود 400 طلبه نیز در مدارس سفیران هدایت تحصیل می کنند.

 مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی افزود: بیش از 90 درصد طلاب برادر و 50 درصد طلاب خواهر به صورت شبانه روزی و خوابگاهی در مدارس تحصیل می کنند.

وی، تغییر نام مقطع تحصیلی سیکل به نهم باعث اختلال در جذب پذیرش در سال قبل عنوان کرد و افزود: امسال برای پذیرش برادران 530 نفر و خواهران 190 نفر ظرفیت پیش بینی شده که امیدواریم سطح جذب بالا باشد.

 حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه برای تحصیل طلبه ها نزدیک بودن محل زندگی یکی از اولویت ها است، بیان کرد: کسانی که قصد تحصیل در مدارس علمیه بیرجندو مشهد را دارند باید شرایطی از جمله معدل بالای 18 و کسب رتبه بین یک تا 50 در آزمون را دارا باشند.

*برگزاری دوره چهارم مسابقات علمی طلاب

حجت الاسلام هابیل خسروی، مسئول برنامه ریزی آموزشی حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات علمی طلاب، گفت: این مسابقات شامل دو مرحله است که در مرحله اول به صورت شهرستانی برگزار می شود.

مسئول آموزش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی طلاب شهرستان باهم به رقابت می پردازند که از بین آنان سه نفر برتر هر پایه تحصیلی به مرحله استانی راه می یابند.

وی با اشاره به مرحله استانی گفت: در این مرحله 79 نفر از طلاب برگزیدگان مرحله شهرستانی به صورت استانی به رقابت می پردازند که افراد برگزیده در مرحله استانی و همچنین سه نفر برتردر هر پایه تحصیلی تقدیر خواهد شد.

 حجت‌الاسلام خسروی هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت بنیه علمی طلاب حوزه‌های علمیه عنوان کرد و یادآور شد: این مسابقات محک خوبی برای کشف استعدادهای برتر حوزه و ارتقای بنیه علمی طلاب بوده و به‌مرور درس‌های حوزه در میان طلاب کمک می‌کند

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha