دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران

حوزه/ لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران با اشاره به نشست مشترک بین رئیس شورای پاپی صلح و عدالت و واتیکان با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در تاریخ روابط بین دو مرکز بزرگ دینی جهان همچون واتیکان و حوزه علمیه قم، چنین صحنه ای کم نظیر و چه بسا بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست مشترک بین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و کاردینال لئو بوکاردی رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان شب گذشته در محل جامعه مدرسین برگزار شد. لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران در این نشست گفت: در تاریخ روابط بین دو مرکز بزرگ دینی جهان همچون واتیکان و حوزه علمیه قم، چنین صحنه ای کم نظیر و چه بسا بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه تاریخ روابط دیپلماتیک ایران و واتیکان به 63 سال قبل باز می گردد گفت: از همان ایام تا کنون گفتمان بین ادیان به صورت کما بیش بین دو کشور برقرار بوده است اما اتفاقاتی روی داده که روابط بین ایران و واتیکان را وارد مرحله جدیدی کرده است.

بوکاردی با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران و پاپ گفت: این دیدار آن قدر مهم بود که بعد از این دیدار، تمام دنیا از ایران و نقش ایران در مسائل جهانی حرف زدند. بعد از دیدار آقای روحانی و پاپ، گذشته از گفتمان دینی، یک صحنه و ساحت جدیدی بنام گفتگوی فرهنگی آغاز شد تا دو فرهنگ ایرانی و رُمی نیز بتوانند با هم گفتگوکنند. به همین خاطر پاپ مجسمه ای با رئیس شجمهور شما داد که به موزه ملی ایران ملحق شد؛ آن مجسمه هدیه ای از پاسارگاد بود که نزد ما نگهداری می شد.

وی از علاقه واتیکان برای توسعه روابط با حوزه علمیه قم سخن گفت و ابراز داشت: ما با حضور خودمان نشان می دهیم که جدا علاقه مند به تعاملیم و در آینده نزدیک رئیس دفتر تحکیم خانواده واتیکان نیز به ایران می آید. ما دست همکاری را به سوی شما دراز می کنیم تا با هم قدمی مشترک برداریم.

سفیر واتیکان در ایران افزود: هرچقدر همدیگر را بیشتر بشناسیم و بیشتر به هم نزدیک شویم، احترام و تکریم و همکاری های متقابل نیز بیشتر خواهد شد. زیرا بزرگترین دشمن ما و شما، جهالت است و وقتی از طرف مقابل اطلاع نداشته باشیم، نمی توانیم او را تحمل کنیم که برای حل این مساله، گفتگو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: البته باید مشخص کنیم که برای چه چیزی گفتگو می کنیم؟ ار نشست های ما فقط در حد همین گفتگوها باقی بماند خطرناک است و باید از این نشست ها با راهکار برسیم.

بوکاردی با بیان اینکه از زمان حضور خود در ایران، شناخت ویژه ای نسبت فرهنگ و مردم ایران پیدا کرده است گفت: وقتی به ایتالیا برمی گردم احساس می کنم که سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا هستم و به مردم می گویم آن چیزی که درباره ایران می دانید غلط است و نگاه شما با واقعیت فرق دارد.

وی اعلام کرد: الان توریست هایی که به ایران می آیند، نگاه تاریخی و باستانی دارند اما ما ایران را به عنوان سرزمینی مقدس در نظر گرفته ایم و به دنبال گردشگری دینی و مذهبی هستیم تا افراد با این نگاه به ایران بیایند و ایران را از نزدیک بشناسند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha