دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 	تصاویر/ دیدار رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس شورای پاپی واتیکان با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن شرکت در نشستی علمی با مسئولین و اساتید موسسه، با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار و گفت و گو کرد کرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، کاردینال تورکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان امروز در ادامه نشست‌ها و برنامه‌های خود با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با آیت‌الله  مصباح یزدی  دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای عدالت و صلح وایتکان در حاشیه  بازدید از مؤسسه امام خمینی(ره) در نشستی علمی با  ارائه گزارشی از فعالیت های واتیکان در تعامل با اسلام و نگاه اسلام به تعامل با مسیحیان  گفت: سفرهای زیادی به مکانها و کشورهای مختلف رفتم  و یا از قبل درباره آن کشورها اطلاعاتی داشتم و یا به من چیزهای گفته بودند و من از روی شنیده ها قضاوت می کردم و سخن می گفتم.

 وی ادامه داد: یکی از آن کشورها  کشور ایران بود، ولی زمانی که به ایران و شهر قم سفر کردم، آن چیزی که به من گفته بودند و شنیدم، با واقعیت هایی که در ایران دیدم، خیلی متفاوت تر است.

رئیس شورای  عدالت و صلح واتیکان اظهار داشت: در ایران و در قم با شخصیت های بزرگی مانند، آیت الله مصباح و علمای دینی دیگری ملاقات کردم که هرکدام خود اقیانوسی از علم اند و می توانند برای بشریت در موضوعات مختلف تاثیرگذار باشند.

 وی گفت: شنیدم که بعضی از کتابهای واتیکان در ایران و قم و در مراکز علمی مانند همین مؤسسه چاپ و ترجمه می شود و در اختیار دانش پژوهان قرار می­ گیرد، این نشان می دهد همه چیز زیرنظر، رصد و موشکافی مراکز علمی ایران است و این مسئله خیلی جالب است.

تورکسون افزود: این قضیه می تواند قدم های خوبی برای همکاری بیشتر در موضوعات مختلف بین مراکز علمی و اندیشمندان دو دین باشد.

وزیر عدالت و صلح واتیکان  اظهار داشت: در واتیکان دو دفتر داریم که دفتر اول متعلق به خودم است و برای حل مشکلات در مسائل اجتماعی، مبارزه با افراطی گرایی و تکفیری، سیاسی و اقتصادی در آن به بحث و تبادل نظر می نشینیم و یک دفتر دیگر  هم در ارتباط با گفتمان بین ادیانی است.

 وی گفت: انتظار اندیشمندان دو دین  این است که این هم اندیشی ها برای تأثیر گذاری بیشتر در میان بشریت و رسیدن  به راه حل های خوب برای برطرف کردن مشکلات ادیانی در آینده نزدیک بهتر و بهتر شود و شاهد ارتقاء این نوع همکاری ها در سطح بالاتری باشیم.

 تورکسون از حضور خود در مؤسسه امام خمینی و از دیدار با آیت الله مصباح احساس رضایت کرد و بیان داشت: وارد مکانی شدم که به نام رهبر کبیر و فرزانه انقلاب ایران اسلامی امام خمینی(ره) نام گذرای شده است.

رئیس شورای عدالت و صلح وایتکان گفت: امیدوارم در این مؤسسه به خوبی به تعلیم و علم بپردازند و در مسیر حق و حقیقت و تولید دانش و رسیدن به اخلاق و ارزش های دینی گام بردارند و برای تعالی جامعه بشری تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، معاون آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار کاردینال تورکسون، با دادن کتابی باعنوان « شناخت کلیسای کاتولیک» به او گفت: امیدواریم این همکاری ها سرآغاز تعامل بیشتری در زمینه مختلف باشد و این برگزاری این جلسات بتواند منشاء خیراتی برای جامعه بشری باشد.

انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha