دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه وبه ویژه ادرات و دستگاه های دولتی، خواستا اجرای قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جلسه شورای مرکزی ائمه جماعات استان اصفهان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در عصر حاضر اقدامی بی نظیر در طول تاریخ بود که تمام معادلات جهانی را بر هم زد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، تصریح کرد: قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در 13 دی 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. در مقدمه این قانون آمده «حجاب» از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کشور برای مقابله با روند فزاینده بدحجابی، ابلاغ روش‌های اجرایی و تعیین ضوابط و هنجارهای روشن در مورد نوع لباس و پوشش افراد در بخش‌های رسمی و اداری کشور، نظارت بر رعایت حریم حجاب و عفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی و نظارت و تأکید بر ضرورت رعایت سادگی و پوشش و فرم‌های اسلامی و حضور ساده و بی‌آرایش در محیط کار به دلیل تأثیر منفی بر مراجعان از جمله بندهای قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی تاکید کرد: از دیگر بندهای این قانون تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف منطبق با فرهنگ دینی و ملی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط نهادهای الگوده، ایجاد مراکز و مؤسسات متعدد با هدف الگوسازی، ارائه مدل‌های مناسب و متنوع و ایجاد رقابت سالم در زمینه بین افراد، وضع قوانین و مقررات لازم برای اصلاح وضعیت پوشش در جامعه و گسترش و تقویت مراجع قانونی برای ترویج پوشش اسلامی در جامعه، اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی، هنری متناسب، رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی از سوی مدیران، مسئولان حکومتی و خانواده‌های آنان و تدوین شاخص‌هایی در این زمینه برای گزینش مدیران است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر بندهای قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، وضعیت پوشش زنان در ادارات دولتی اصفهان را شرح داد و گفت: بانوانی که در ادارات دولتی مشغول به کار هستند می توان الزام آنها را برای رعایت ظواهر دین خواستار شد.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته نامه ای از طرف ستاد امر به معروف برای روسای ادارات ارسال و از آنها خواسته شد که کارکنان، حداقل حجاب از جمله پوشیدگی تمام بدن، مخفی نگه داشتن وسایل زینتی، عدم آرایش در محیط کار، عدم استفاده از لباس های کوتاه و چسبان را مراعات کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف، مشاوره های مذهبی و دینی به بانوان بدحجاب در سطح شهر اصفهان، توسط خواهران حوزوی و فرهیخته دینی ارائه می شود.

 وی در پایان به انتخابات مهم و حساس خبرگان رهبری و مجلس اشاره  کرد و گفت: روحانیت به عنوان قشر تاثیرگذار و مورد اعتماد جامعه  باید علاوه بر دعوت همه آحاد  مردم به شرکت فعال درانتخابات، شاخصه های انتخاب اصلح  را تبیین کند.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha