جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتابخانه « انقلاب، امام و رهبری» در پایگاه نورلایب راه اندازی شد

حوزه/ همزمان با ایام الله دهه فجر، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور مجموعه کتبی را با عنوان « انقلاب، امام و رهبری » گردآوری در دسترس علاقه مندان قرار داد.

مدیر اجرایی پایگاه نورلایب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: این مجموعه ارزشمند که در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور راه اندازی شده است در حال حاضر بیش از ۶۰ عنوان کتاب با موضوع انقلاب، امام و رهبری از طریق نورلایب در دسترس علاقه مندان قرارداده است.

 حجت الاسلام حسین احمدی تنکابنی با اشاره به پایگاه کتابخانه دیجیتال نور افزود: این پایگاه تاكنون ٨٠٠٠ عنوان کتاب تخصصی در بیش از ١۶٠٠٠ جلد در زمینه علوم اسلامی، و در موضوعاتی همچون: علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث، ادعیه و زیارات، نهج البلاغه، كلام و فلسفه، جغرافیا، تاریخ و سیره، فقه، اصول، اخلاق و عرفان، ادبیات و منطق، فرق و مذاهب اسلامی و... را ارائه کرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: کلیه کتاب های موجود در نورلایب به صورت متن تایپ شده و با درج فرمت های تخصصی در پایگاه قابل مشاهده است؛ و در کنار متن تایپی این کتاب ها نیز تمامی صفحات کتاب اسکن شده و محققان می توانند تصویر نسخه اصلی صفحه مورد نظر خود را مشاهده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن معرفی برخی از کتب ارائه شده، اظهارداشت: « صحیفه امام (۲۳ جلد)»، « دانشنامه امام خمینی (رحمه الله) (۴ جلد)»، « تحلیل انقلاب اسلامی»، « نهضت های اسلامی و انقلاب اسلامی ایران»، « آشنایی با نظام جمهوری اسلامی ایران»، « انقلاب اسلامی و انقلاب های جهان»، « آزادی از دیدگاه امام خمینی (ره)»، « ایام در نگاه امام خمینی (ره)»، « عوام و خواص از دیدگاه امام خمینی (ره)»، « وصیت نامه سیاسی - الهی امام خمینی (ره)»، « جنبشها و نهضت های سیاسی اسلام معاصر»، « امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری»، « دشمن شناسی از دیدگاه امام خمینی (ره)»، « سیاست خارجی ایران قبل و بعد از انقلاب»، « اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری»، « سیره آفتاب؛ توصیه های اخلاقی - عرفانی حضرت امام خمینی (ره)»، « نهضت انتظار و انقلاب اسلامی»، « روزشمار تاریخ معاصر ایران (۲ جلد)»، « آمریکا از دیدگاه امام خمینی (ره) »، « قانون مدنی و فتاوای امام خمینی (ره) (۲ جلد)» و .. از جمله این عناوین می باشند.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با اشاره به امکانات و قابلیت های موجود در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور بیان داشت: ارائه فهرست الفبایی و موضوعی، ارائه فهرست بر اساس پدیدآورندگان و ناشران، جستجو بر اساس عنوان، متن، فهرست كتابها، ناشران و پدیدآورندگان، تنظیمات نمایشی، دانلود، رابط کاربری سه زبانه از جمله امکانات و قابلیت های پژوهشی این پایگاه کتابخانه ای است.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده از این کتب به نشانی اینترنتی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور www.noorlib.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام  313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha