جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتخابات

حوزه/امام جمعه موقت پیرانشهر گفت: نقش راهبردی و تاثیرگزار قشر روحانیت در تحقق حماسه سیاسی و روشنگری مردم انکار ناپذیر است.

ماموستا عمر مطیع خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه روحانیون مردم را به حضور حداكثری در انتخابات ترغیب كنند، اظهار داشت: همه اقشار و گروه‌های مهم و مرجع كشور باید تلاش خود را برای حضور حداكثری مردم در انتخابات به كار گیرند اما روحانیت نقش مهم‌تری برعهده دارد و با حضور در بین مردم به روشنگری عموم مردم می پردازد.

وی افزود: این روزها کشور در شرف یک انتخابات با شکوه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است و اهمیت این دو اتفاق بزرگ باید بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد.

ماموستا مطیع خانی تصریح کرد: انتخابات مجلس دارای جنبه سیاسی، ملی و مذهبی است برهمین اساس هر یك از اقشار جامعه وظیفه دارند تلاش خود را برای تحقق این مهم به كار گرفته و از همه توان و ظرفیت‌های موجود بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه آنچه در تحقق حماسه سیاسی نقش كلیدی و مهم دارد، حضور حداكثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح است، افزود: در این مورد روحانیون و مبلغان دینی نقش مهم و بی بدلیلی ایفا می کنند و این قشر در معادلات دینی و اجتماعی دارای نقش انكارناپذیری هستند چراكه قشر وسیعی از مردم، تفكرات و اظهارات آنها را به عنوان منبعی مطمئن مورد پذیرش قرار میدهند.

وی افزود: روحانیون در جامعه اسلامی و در بین مردم از اعتماد و جایگاه بالایی برخوردار هستند و بر همین اساس ضروری است تا از نقش راهبردی و تاثیرگذار این قشر در تحقق حماسه سیاسی و انتخاب فرد اصلح بیشترین بهره را گرفت و به بهترین وجه وظیفه خود را بجا آورند.

امام جمعه موقت پیرانشهر خاطرنشان کرد: روحانیون نقش پویا و سازنده ای در طول تاریخ انتخابات دارند و این امر مستلزم توانمند كردن خود در مباحث سیاسی و مسائل روز است چراكه بدون بهره‌مندی از دانش لازم نمیتوان از یك سو اعتماد مردم را جلب كرد و از سوی دیگر آن‌ها را به حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح هدایت كرد.

ماموستا مطیع خانی با اشاره به وظایف مردم و نمایندگان مجلس تصریح کرد: نمایندگان مطیع مردم هستند و انتخاب فرد اصلح، بارزترین مصداق شایسته ‌سالاری و مردم‌ سالاری دینی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات تجلی سیاست و دیانت مردم است، افزود: روحانیون هدایتگر مردم به سمت برگزاری انتخاباتی باشكوه و سالم هستند و باید تلاش كنند تا در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا كنند و ضروری است روحانیون و مبلغان ایران اسلامی با پرهیز از جناحبندی در ترغیب مردم به انتخابات كه یك امر خداپسندانه است تلاش كنند.

وی بیان داشت: حفظ وحدت، استقلال سیاسی و حضور باشکوه مردم مهمترین شاخصه انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha