شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: آثار فاخر قرآنی مرحوم فرج الله سلحشور الگویی فراروی هنرمندان و فیلمسازان کشور به ویژه در عرصه سینمای دینی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت درگذشت هنرمند و فیلمساز متعهد و فرهیخته مرحوم فرج الله سلحشور اظهار داشت: قرآن کریم از ابعاد مختلف باید مورد توجه و واکاوی قرار گیرد و یکی از عرصه هایی که قرآن در آن بسیار حرف برای گفتن داشته و موضوعات بسیار شنیدنی و دیدنی از آن قابل استخراج و بهره برداری است، بحث هنر می باشد به ویژه آن که مباحث هنری امروز جذابیت زیادی در بین مردم دارد.

وی افزود: جدای از بحث جذابیت خاص قرآن کریم، داستان های بسیار مهم و درس آموزی در این کتاب آسمانی وجود دارد که توجه به آن که مایه سعادت انسان است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان این که اساساً یکی از مقامات خاص پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) تبیین قرآن کریم است، گفت: داستان هایی که در قرآن کریم وجود دارد با تبیین پیامبر و امامان معصوم کامل شده است و بی شک اگر هنرمندان ما به متن قرآن و تفاسیر و نیز روایاتی که درباره قصه های قرآنی آمده توجه جدی داشته باشیند، می توانند بهترین فیلم نامه ها را در این باره خلق کرده و از این فرصت طلایی نهایت استفاده را در زمینه خلق اثر هنری ببرند.

وی ادامه داد: یکی از کسانی که به خوبی این اهمیت و ویژگی را درک کرده بود مرحوم فرج الله سلحشور بود که فیلم های ایشان برگرفته از قرآن کریم و با توجه به روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) درباره قصص قرآنی بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: از این حیث بالندگی و تحولی در آثار هنری این استاد برجسته سینما و تلویزیون ایران وجود داشت که در کمتر هنرمند و کارگردان دیگری می توان نمونه آن را یافت.

وی اضافه کرد: نگاه قرآنی مرحوم سلحشور به آثار سینمایی اگر رشد و توسعه یابد بی شک آینده سینمای ایران و هنر در این عرصه متحول خواهد شد و از این حیث نگاه، رفتار و عملکرد مرحوم سلحشور می تواند الگویی برای کسانی باشد که می خواهند در عرصه سینمای دینی به فعالیت بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم بیان داشت: بی تردید پس از رحلت این هنرمند ارزشمند، یک خلاء بزرگ در سینمای دینی و قرآنی به وجود آمده چه آن که ایشان یک عالم قرآنی سینمایی بود که توانست منشا خدمات بسیار باشد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش کارگردان های مذهبی و قرآنی ان شاءالله این خلا پر شده و ساخت و نمایش فیلم ها و سریال های قرآنی رشد و توسعه هر چه بیشتری پیدا کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha