سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نصب پوسترهای شاعر فلسطینی در اتوبوس‌های آمریکا

حوزه / اشعار محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین، در سرتاسر ماه مارس، بر دیواره‌های داخلی اتوبوس‌ها و قطارهای شهر سانفرانسیسکو، در ایالت کالیفرنیای آمریکا نصب می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از electronicintifada.net، اشعار محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین، در سرتاسر ماه مارس بر دیواره‌های داخلی اتوبوس‌ها و قطارهای شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا نصب می شود. اشعار زیبای این شاعر فلسطینی معمولا راجع به ملت فلسطین و زیبایی‌های سرزمین مادری او، یعنی فلسطین است و طرفداران زیادی در میان مسلمانان، اعراب و غیراعراب دارند.

پروژه عام‌المنفعه حمایت از فلسطین در سانفرانسیسکو مسئولیت نصب گزیده آثار درویش در دیواره داخلی اتوبوس‌ها و قطارها شامل اشعاری چون: «پاسپورت»، «تحت محاصره»، «قصیده زمین» و «عاشقی از فلسطین» برعده دارد. پوسترهای نصب شده در اتوبوس‌ها همچنین حاوی تصاویری از زندگی مردم در نواحی اشغالی نوار غزه، بیت‌المقدس و کرانه باختری هستند.

کلر مکسول، عضو هیات پروژه حمایت از فلسطین در این باره می‌گوید: اشعار درویش احساس دوری از وطن و امید بازگشت را در خود حفظ کرده و معرف چندین دهه هنر فلسطینیان در این نصب پوسترهای شاعر فلسطینی در اتوبوس‌های آمریکا خصوص است. من معتقدم که بسیاری از مردم در ناحیه بندری سانفرانسیسکو با این اشعار ارتباط برقرار خواهند کرد.

پروژه حمایت از فلسطین پیش از این نیز پوسترها و بیلبوردهایی در حمایت از حقوق مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان نصب کرده بود. اعضای این گروه امیدوارند با این اقدامات چشم مردم آمریکا را به روی جنایات صهیونیست‌ها و نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی باز کنند. با این حال بعضی از نهادها در آمریکا مانند سیستم حمل و نقل عمومی شهر بوستون، هنوز اجازه نصب پوسترهای حمایت از مردم فلسطین را نداده است.

آشنایی با محمود درویش شاعر مقاومت فلسطین

محمود درویش یکی از برجسته ترین شعرای قرن بیستم بود که اشعارش به زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی ترجمه شده‌اند. او در 13 مارس ۱۹۴۱ در روستای البروه در شرق شهر عکا در فلسطین بدنیا آمده بود، روستای البروه در جریان یورش و پاکسازی قومیتی این منطقه بدست صهیونیست‌ها در سال 1948 که به سال نکبت معروف است، تخریب شد. درویش سال‌های زیادی از عمرش را در قاهره، بیروت، تونس و پاریس به تبعید گذراند و سرانجام در سال 2008 در هیوستون تگزاس درگذشت.

 

نصب پوسترهای شاعر فلسطینی در اتوبوس‌های آمریکا

نصب پوسترهای شاعر فلسطینی در اتوبوس‌های آمریکا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha