دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بابامیر ساطحی اصفهان

حوزه/ هم اکنون بیش ازیک هزار و ۵۰۰ پرونده استادی در حوزه علمیه اصفهان موجود است و ۶۲۰ استاد نیز مشغول به تدریس بوده و بیش از ۱۶۰۰ کلاس را اداره می کنند.

حجت الاسلام امان الله بابامیرساطحی، مسئول امور اساتید حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، گفت: جذب و به کارگیری اساتید، نظارت بر روند فعالیت های تدریسی آنها و خدمت رسانی به مدرسان حوزه های علمیه از مهمترین فعالیت های بخش امور اساتید می باشد.

وی افزود: اساتید در حیطه چارتی مرکز مدیریت، به سطوح مقدمات، سطح اول و سطح عالی طبقه بندی می شوند که هر فرد در مرتبه ای از این امور به تدریس می پردازد.

وی با اشاره به شروط این واحد جهت اعطای مدرک استادی به طلاب، خاطرنشان کرد: اتمام پایه ششم با حداقل معدل 16، ملبس بودن دائم به لباس روحانیت، درخواست مدرسه به عنوان نیاز به استاد جهت تدریس در حوزه علمیه و قبولی در مصاحبه شفاهی از شروط عمومی جذب اساتید می باشد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان افرادی که صلاحیت تدریس را دارا می باشند باید در دوره های تربیت مدرس مرکز مدیریت حوزه استان شرکت نموده و پس از فراگیری این دوره و قبولی در مصاحبه، در مدرسه مورد نظر، فعالیت کنند.

حجت الاسلام بابامیرساطحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از بهمن ماه امسال افزایش حق التدریسی را برای اساتید درنظرگرفته ایم که 14 درصد به حقوق اساتید حوزه های علمیه اضافه خواهد شد.

مسئول اساتید حوزه علمیه اصفهان در خصوص ارزیابی اساتید توسط طلاب، بیان داشت: در هر ترم فرم های ارزیابی به طلاب داده می شود که آنها در آن تمامی فعالیت های یک استاد در طول ترم را سنجیده و در فرم ارزیابی قید می نمایند که پس از بررسی آن، اساتیدی که از نمرات بالایی برخوردار باشند، به عنوان استاد برتر سال انتخاب شده و در اردیبهشت ماه، از آنان تجلیل به عمل می آید.

وی به ارائه آمار اساتید پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون بیش ازیک هزار و 500 پرونده استادی در حوزه علمیه اصفهان موجود است که 620 استاد مشغول به تدریس بوده و بیش از 1600 کلاس را اداره می نمایند.

حجت الاسلام بابامیرساطحی با بیان این که در پایه های هفتم به بالا در شهرستان ها با کمبود استاد رو به رو هستیم تاکید کرد: اگر استادی از شهر اصفهان قصد جهت انجام تدریس به یکی از شهرستان ها را داشته باشد، علاوه بر حل شدن مسئله سربازی، از مزیت افزایش حقوق و تامین اجاره مسکن نیز بهره مند می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 94، تعداد 183 طلبه و استاد مصاحبه شدند که از بین آنها، 63 نفر در علوم عقلی، 58 نفر در علوم ادبیاتی، 43 نفر در فقه و اصول و 19 نفر در احکام و قرآن شرکت نمودند که تعداد 112نفر قبول شدند.

وی در پایان گفت: شورای عالی اساتید اگر طرح ثابت نمودن حقوق اساتید را تصویب نماید، اساتید از مزایای بهتری بهره مند می گردند و اگر مشکلاتی در زمینه های تدرسی داشته باشند، برطرف خواهد شد که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha