شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور اساتید حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق

حوزه / در جهت تحکیم ارتباط بین حوزه و دانشگاه و انتقال توصیه های مراجع به دانشجویان، سمینارهای علمی متنوعی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق برگزار می شود .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در جهت تحکیم پیوند علمی و معرفتی بین حوزه علمیه و موسسات علمی دانشگاهی عراق، بخش امور دینی آستان مقدس علوی، سمینارهای علمی متنوعی را برای دانشجویان دانشگاه کوفه و با حضور نخبه ها و فضلا و اساتید حوزه علمیه برگزار می کند.

هدف از این سمینارها، گسترش و نفوذ توصیه های مراجع در بین اقشار جوانان و دانشجویان است.

شیخ مصطفی ابو الطابوق مسئول بخش امور دینی آستان مقدس علوی در این رابطه گفت: با توجه به اینکه بخش امور دینی آستان مقدس وظیفه رساندن توصیه های مرجع عالی قدر به جوانان مؤمن و به ویژه دانشجویان دانشگاهی را بر عهده دارد، این بخش با همکاری مستقیم با شعبه تبلیغات به تهیه برنامه عمومی برای رساندن این توصیه ها به دانشجویان دانشگاهی تا بیشترین حد ممکن اقدام کرده است. آستان مقدس علوی اولین مؤسسه دینی است که به چاپ و توزیع این ارشادات در بین جوانان مبادرت ورزیده است.

وی افزود: با نخبه ها و فضلا و علمای حوزه علمیه برای رفتن به دانشگاه های مورد نظر و ایراد سخنرانی در خصوص این ارشادات و توزیع این توصیه ها در بین دانشجویان توافق شد. اولین سخنرانی را استاد شیخ حسن الجواهری و دومی را سید حسین حکیم ایراد کردند و این سلسله برنامه ها در رساندن ارشادات مرجعیت عالی قدر به عموم دانشگاه های عراق در حال اجراست. ما این کار را در نجف اشرف شروع کرده ایم و در بابل و بعد از آن شهرهای کوت و ناصریه و بصره و سپس بغداد و سایر دانشگاه های عراق هم برنامه هایی داریم.

استقبال اساتید و دانشجویان از توصیه های مراجع

شیخ سعد العابدی مسئول برنامه های بخش امور دینی آستان مقدس علوی به نوبه خود گفت: بخش امور دینی اعتباری را از ماه مارس جاری در اجرای برنامه هایی در خصوص ایراد سخنرانی های ارشادی و اعتقادی و فکری و غیره در زمینه های معرفتی تخصیص داده است که از مهم ترین آن ها گسترش و توزیع ارشادات مبارک مرجعیت عالی قدر در تعدادی از دانشکده های دانشگاه کوفه می باشد.

وی همچنین افزود: توصیه های مراجع به دانشجویان دانشگاهی در جهت افزایش آگاهی این قشر مهم جامعه مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گرفته است.

سمینار علمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق

سمینار علمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق

سمینار علمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق

سمینار علمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف در دانشگاه های عراق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha