پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب زبان دان اصفهان

حوزه/ معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت : مبلغین بومی مسلط به زبان انگلیسی در ایام تعطیلات، به راهنمایی غیر فارسی زبانان مشغول هستند

حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان بیان داشت: با توجه به تجربه حضور توریست های انگلیسی زبان در بقاع متبرکه و استقبال آن ها از دین مبین اسلام و علاقه به آشنایی با امامزادگان، هر ساله مبلغین آشنا به زبان انگلیسی به راهنمایی آنها می پردازند.

حجت‌الاسلام اميري افزود: در ایام تعطیلات سال نو روحانیون مبلغ بومی مسلط به زبان انگلیسی در مسجد امام(ره)، مسجد جامع اصفهان، امام زاده زینبیه (س) ، امامزاده میر احمد(ع) در کاشان و مشهد اردهال که زائرین خارجی به آن سفر می کنند مستقر شده به راهنمایی و پاسخگویی به سوالات مشغول خواهند شد.

وی تصریح کرد : امسال طرح آرامش بهاری در استان اصفهان با 30 مبلغ از قم ، 169 مبلغ بومی از استان اصفهان، 60 مبلغ ثابت در سطح امام زادگان پیشینی شده است و در خیمه های معرفت از وجود مبلغین استفاده می شود تا خدمات بهتری به زائرین داده شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان ادامه داد : در سال گذشته دو میلیون نفر در هنگام تحویل سال در جوار بقاع متبرکه حضور داشتند و امسال نیز از 6 صبح امسال مراسم تحویل سال در امامزادگان شروع می شود و تا نیم ساعت بعد از مراسم سال تحویل ادامه خواهد داشت. این مراسم زنده برروی آنتن صدای و سیما پخش خواهد شد.

وی به رشد بازدید زائران در مدت تعطیلات از اماکن متبرکه استان در طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود : سال گذشته بیش از 7 میلیون نفر در استان در ایام تعطیل به زیارت امامزادگان رفته اند که هر سال با رشد 10 درصدی در بازدید در این ایام عید مواجه بوده ایم .

313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha