شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صله رحم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر گفت:حفظ ارتباطات سالم در میهمانی ها موجب گسترش صله رحم می شود.

خانم اعظم آزادبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان اینکه در ایام نوروز با توجه به گسترش دید و بازدیها و افزایش مرادوات اقوام ،خانواده ها باید ضمن بجا آوردن صله رحم ،مسائل شرعی و احکام و آموزه های اسلامی را رعایت کنند بیان داشت:بسیاری از تنش ها و از بین رفتن آرامش روحی افراد، در جریان عمل نکردن به رعایت حجاب و عفاف در این بازدیدها بوجود می آید.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمدها باید به گونه ای باشد که رعايت مسائل حجاب و عفاف و نوع برخورد محرم و نامحرم کاملا رعایت شود تصریح کرد:صله رحم و دید و بازدیدها نباید به گونه ای باشد که حجاب و عفاف در بین افراد کمرنگ شود و خلاف مقررات دینی و اسلامی باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با بیان اینکه رعایت آموزه های شرعی و اخلاقی باید در کلام ، رفتار و پوشش انسانها نیز نمود پیدا کند خاطر نشان کرد:رعایت مسائل شرعی در دیدو بازدیدها علاوه بر جلب رضایت خداوند موجب آرامش روحی و روانی افراد و خانواده ها نیز خواهد شد.

آزادبخت با بیان اینکه دین اسلام دینی اجتماعی است و خواستار انجام صله رحم و شادی انسانها است گفت :شادی و دید و بازدیدها از نیازهای اجتماعی انسان محسوب می شود لذا باید این دید و بازدیدها مطابق با آموزه های شرعی دین مبین اسلام تا سلامت نظام اجتماعی خانواده ها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ مراودات و ارتباطات اجتماعی انسانها موجب تحکیم بنیان خانواده خواهد شد افزود:خانواده ها در دیدو بازدیدها مراقب پوشش،رفتار و کلام خود بر مبنای عمل به دین باشند تا فرزندان و جوانان نیز ضمن الگوگیری از آنها ،با دیدی مناسب و آرامش خاطر در مهمانی ها حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha