شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ حسین الراضی

حوزه / مرکز حقوق بشر " امان " عربستان با ابراز نگرانی درباره احتمال شکنجه شیخ حسین الراضی در زندان، آزادی فوری او را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل العالم، مرکز حقوق بشر " امان " عربستان با ابراز نگرانی درباره احتمال شکنجه شیخ حسین الراضی در زندان، آزادی فوری او را خواستار شد.

مرکز امان در بیانیه ای اعلام کرد: معلوم نیست که شیخ حسین علی الراضی در زندان با چه سرنوشتی روبرو خواهد شد و احتمال شکنجه وی نیز وجود دارد .

این مرکز در بیانیه خود افزود : شیخ الراضی 66 ساله منتقد معروف سیاست های داخلی و خارجی عربستان است و در خطبه های نماز جمعه روز 15 ژانویه 2016 اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد و خواستار تحویل پیکر وی به خانواده اش شد .

بیانیه مرکز امان حاکی است : شیخ الراضی در خطبه های نماز جمعه روز 29 ژانویه نیز حمله  عربستان به یمن را اقدامی اشتباه خواند و گفت که نتایج این حمله چیزی بجز خونریزی ، کشتار زنان و کودکان ، تخریب زیرساخت ها ، مناطق مسکونی و زیرساخت ها نبوده است.

شیخ الراضی در خطبه های نماز جمعه روز 4 مارس نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را مدافع حقوقق ملت های عرب ، عدالت خواه و مبارز واقعی علیه تکفیری ها و تروریست ها خواند، و اقدام دولتهای عربی در گنجاندن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی را خدمت به اسرائیل دانست .

عوامل نظام آل سعود روز 21 مارس شیخ الراضی را در خیابان ربودند .

شیخ الراضی پس از 3 روز بازجوئی به زندان شهر الدمام منتقل شد .

شیخ توفیق العامر نیز که معروف به دفاع از حقوق مردم و برقراری نظامی قانون مدار در عربستان است ، روز 8 مارس 2011 پس از اقامه نماز مغرب در مسجد " ائمه بقیع " شهر الهفوف در مسیر حرکت به سوی منزلش ربوده شد و همچنان زندانی است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha