سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ این انقلاب به عنوان قوی ترین و مستمرترین انقلاب تاریخ، پس از ۳۷ سال بر تمام دشمنان خود غلبه کرده است و دفاع همه جانبه ای در عرصه های مختلف داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی بعد از ظهر پنجشنبه درآئین بزرگداشت 12 فروردین در مسجد چهارمردان قم گفت: انقلاب اسلامی دارای دو ساحت شور و شعور بود و در قالب هیجانات انقلابی نیز شوونات انقلابی و پاک رعایت شد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی نیز شوونات اسلامی رعایت شد و نظام سازی نیز در این عرصه به خوبی انجام شد و این انقلاب پس از 47 روز توانست با یک رفراندوم بزرگ جهان را مبهوت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: این رفراندوم و همه پرسی نشانگر پاکی و صداقت این انقلاب با مردم بود به همین دلیل است که مشاهده می کنیم که بسیاری از انقلاب ها، 47 سال پس از وقوع نیز توانستند این رفراندوم را برگزار کنند.

وی گفت: این همه پرسی در حالی انجام شد که در همین سال نخست، قانون اساسی، دولت و رئیس جمهوری نیز با انتخاب تعیین شد و نهادهای قانونی کشور با رای مردم شکل گرفتند و اجباری در آن نبود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی بیان کرد: این انقلاب به عنوان قوی ترین و مستمرترین انقلاب تاریخ، پس از 37 سال بر تمام دشمنان خود غلبه کرده است و دفاع همه جانبه ای در عرصه های مختلف داشته است.

وی گفت: پیروی بی قید و شرط از اسلام عزیز بود که باعث شد که بتوانیم به خوبی در نظام سازی، تثبیت ارزش ها و حفظ پیام ها و آرمان های انقلاب موفق عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای دو رکن بسیار مهم بود که شامل مردم سالاری و اسلامیت است که دو بال این جمهوریت و اسلامیت ما به شمار می روند؛ البته اگر بخواهیم منحصربه فردترین عنصر را در یان زمینه بیابیم می توانیم به ولایت فقیه اشاره کنیم.

وی گفت: خوشبختانه ملت ایران در همه مراحل انقلاب اقتدار خود را به منصه رساند؛ امروز نیز ما می توانیم سی و هفتمین سالگرد انتخابات رفراندوم جمهوری اسلامی را در مسجدی که حضرت امام (ره) جشن بگیریم که امام راحل در آن رای خود را به صندوق انداخته بودند.

مدیر کل ارشاد قم خاطرنشان کرد: امروز روز عهد و پیمان ما با امام راحل و آرمان های شهدای انقلاب است و اگر این همبستگی بین آحاد مردم ایجاد شود قطعا این انقلاب تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha