یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
 کتاب

حوزه/ مدیر انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: اجرای طرح هایی همچون طرح عیدانه کتاب، در افزایش فروش این کالای فرهنگی در کل کشور تاثیر بسزایی داشته است.

حجت الاسلام  مصطفی آل غفور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این طرح که از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز و در ایام تعطیلات نوروزی نیز ادامه یافته، باعث رونق نسبی کتاب فروشی ها شده و به امیدواری بیشتر ناشران در ابتدای سال جدید کمک کرده است.

وی با اشاره به این که ایجاد تسهیلات فرهنگی از جمله اعطای بن کتاب به طلاب و دانشجویان یکی از راه های حمایت از صنعت نشر کشور است، افزود: باید اقشاری چون طلاب و دانشجویان با این گونه طرح ها حمایت شده و انگیزه لازم برای خرید کتاب در آن ها افزایش یابد.

این فعال حوزه نشر همچنین ادامه داد: از سویی می بایست در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی، خود ناشران نیز با برنامه ریزی منسجم، هزینه های نشر و تولید کتاب را کاهش داده و با قیمت مناسب تر آن را در معرض دید عموم علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر ما در انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه کتاب های خود را با تخفیف 50 درصدی به طلاب و فضلا ارایه می دهیم که این مساله در افزایش فروش کتاب و رغبت حوزویان بسیار مفید و موثر بوده است.

حجت الاسلام آل غفور گفت: همچنین معتقدم اگر خانواده های طلاب و روحانیون، خود در فرهنگ سازی کتاب خوانی پیشگام باشند، این امر به تدریج به دیگر خانواده ها و کل جامعه سرایت پیدا می کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha