شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اختتامیه همایش بزرگداشت شیخ البوطی

حوزه / جبهه عمل اسلامی لبنان تصریح کرد: از اولویت های مبارزه با تکفیر، مبارزه با ریشه های آن و مقابله با حامیان این پدیده و تلاش برای نابودی سرچشمه های تفکر ویرانگر و منابع مالی و مادی آن می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»جبهه عمل اسلامی لبنان درپایان کنفرانس گرامیداشت شهید "البوطی" در بیروت طی بیانیه ای اعلام کرد: تروریسم تکفیری وهابی که همانند تروریسم صهیونیستی عمل می کند هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و جنایت هایی همچون انفجارهای انتحاری و کشتار شهروندان در شرع اسلام جایز نیست و هیچ یک از علما و فقهای متدین و عالم و فقیه و با تقوا چنین فتوایی را صادر نکرده است.

این جبهه اسلامی مسؤولیت علما و فقها و مبلغان دینی را در مبارزه با این تفکر تروریسمی تکفیری وهابی و متحجر، بسیار بزرگ عنوان و تصریح کرد: علما و مبلغان و صاحبان رسالت و روشنفکران معتدل، تکیه گاهی برای معرفی چهره حقیقی، صاف و پاک دین اسلام هستند.

این نهاد دینی افزود: از اولویت های مبارزه با اینگونه پدیده خطرناک و عجیب در جامعه ما، مبارزه با ریشه های تکفیر و مقابله با حامیان این پدیده و تلاش برای نابودی سرچشمه های تفکر ویرانگر و منابع مالی و مادی آن می باشد. هم چنین باید در مقابل دولت هایی که افسار این وحشی ها را رها کرده تا همه ی انسان ها را بدون استثنا به قتل برسانند ایستادگی کرد.

یادآور می شود در سومین سالگرد شهادت شیخ "محمد سعید رمضان البوطی"، کنفرانس گرامیداشت این روحانی برجسته شهید اهل سنت سوریه با عنوان "شهید محراب، شهادت امت" در شهر بیروت برگزار شد.

در این کنفرانس که به همت "جبهه عمل اسلامی لبنان" برگزار شد، شخصیت هایی همچون شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان، "شیخ "ماهر حمود" رئیس اتحاد جهانی علمای مقاومت، دکتر "محمد توفیق البوطی" فرزند شهید البوطی و جمع زیادی از سفرای خارجی، سیاستمداران و علمای دین حضور داشتند.

 

شیخ نعیم قاسم در مراسم افتتاحیه " کنفرانس "شهید محراب، شهادت امت" با اشاره به مشارکت حزب الله در سوریه اظهار داشت: حزب الله تا زمانی که نیاز باشد، در سوریه باقی می ماند. مقاومت خسته نخواهد شد و تا آخرین رمق به جنگ خود بر ضد گروه های تکفیری ادامه می دهد تا پیروزی درخشان حاصل شود.

شیخ "البوطی" امام جماعت مسجد اموی شهر دمشق سه سال پیش طی انفجار انتحاری یکی از عناصر گروه های تروریستی در مسجد "ایمان" شهر دمشق به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha