پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست بررسی جریان های تکفیری

حوزه / عصر امروز نشست بررسی جریان های تکفیری عصر امروز با حضور ۴۰ تن از خواهران طلبه از مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی نجف اشرف که برای اردوی آموزشی زیارتی به ایران آمده اند در اردوگاه حضرت نرجس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عصر امروز نشست بررسی جریان های تکفیری عصر امروز با حضور 40 تن از خواهران طلبه از مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی نجف اشرف که برای اردوی آموزشی زیارتی به ایران آمده اند در اردوگاه حضرت نرجس قم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا خوشخو معاون بین الملل دبیرخانه کنگره خطر جریان های افراطی و تکفیری، به بررسی شرایط حساس منطقه پرداخت و وضعیت جریان های تکفیری و دست های پشت پرده برای فتنه انگیزی آنها در منطقه به ویژه عراق را ترسیم کرد.

وی همچنین به برگزاری موفقیت آمیز دو کنگره بین المللی با موضوع جریان های تکفیری تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی  در قم اشاره کرد و گفت: استقبال بالای علما و بزرگان جهان اسلام از این اقدام مبتکرانه و تقاضای دلسوزان امت اسلامی بر ادامه این حرکت تاثیر گذار و نیز تدوام فتنه انگیزی جریان های تکفیری در سطح جهان اسلام منجر به شکل گیری دبیرخانه دائمی کنگره شد تا در طول سال فعالیت های مرتبط با این امر را سامان دهد و علاوه بر برگزاری نشست ها و همایش های ضدتکفیر، امور علمی، پژوهشی و رسانه ای در این زمینه را دنبال نماید.

وی تبیین و ترویج اندیشه اسلام اعتدالی و گسترش فرهنگ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را از اهداف این دبیرخانه دانست و ابراز داشت: تاکنون 18 نشست داخلی و خارجی از سوی دبیرخانه کنگره خطر جریان های افراطی و تکفیری برگزار شده و علاوه بر تولید 830 مقاله، بیش از 40 عنوان کتاب به زبان‏های فارسی و عربی، انگلیسی و اردو منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha