جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه / شیخ ماهر حمود گفت:تکفیری های تروریست الگوهای زشتی را ارائه داده اند... نه تنها در طول تاریخ اسلام بلکه در طول تاریخ بشریت امثال اینگونه جریان ها یافت نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مسجد القدس شهر صیدا لبنان گفت: امروز علی‌رغم انتشار دینداری به صورت گسترده، خود مسلمانان موانع بزرگی را بوجود می آورند که چهره اسلام را مخدوش می کند و مردم را از ورود به دین اسلام بازمی دارد.

وی افزود: اسباب اصلی این موانع همان دشمنی شدیدی است که بین فرقه ها و مذاهب اسلامی حاکم است و اینکه هرکدام از این فرقه ها مدعی نمایندگی اسلام در برابر دیگری دارند و این دشمنی نامناسب، زمینه های بسیار ناپسندتری را برای جریان ها فراهم می کند؛ این جریان‌ها همان تکفیری های تروریست هستند که الگوهای زشتی را ارائه داده اند.

ماهر حمود با اشاره به جنایات تکفیری ها گفت : نه تنها در طول تاریخ اسلام بلکه در طول تاریخ بشریت امثال اینگونه جریان ها یافت نمی شود.

وی رفتار دوگانه بعضی افراد و شخصیت ها در مواجهه با تحولات جهان اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی برابر ستمی که افراطیون به نام اسلام در لبنان و سوریه و عراق و غیر آن روا می دارند، سکوت می کنند و مقابل تحریف اسلام و دعوت اسلامی که هر روز شاهد آن هستیم دم بر نمی آورند. اینان در برابر انفجارهای روزانه‌ی عراق و ترکیه و مصر سکوت می کنند و فقط از ظلمی که به مسلمانان در زندان ها تحمیل شده صحبت می کنند؛ این موضع گیری ها حتی اگر در آن منصف باشند باعث حمایت از افراطی گری و تروریسم و کشتار مجانی و افکار سیاه و امثال آن می شود. اما اینگونه برداشت و گزینش آن ها را به این مسئله متهم می کند: که آنان از تروریسم تکفیری حمایت می کنند و در مخدوش کردن چهره اسلام مشارکت و در جایی که باید از حق دفاع کنند ساکت می نشینند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha