دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مشاوره

حوزه/ در آستانه ایام اعتکاف ماه رجب، دوره فنون مشاوره و شیوه های جذب جوانان، ویژه ۶۰ نفر از طلاب شهرستان جهرم، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از فارس، با توجه به نزدیکی ایام با برکت و معنوی اعتکاف، و به منظور آمادگی هر چه بیشتر طلاب در امر تبلیغ، دوره فنون مشاوره و شیوه های جذب جوانان، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرگس (س) شهرستان جهرم، در نمازخانه این  مدرسه برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در اولین روز از این دوره که 60 نفر از طلاب و اساتید شرکت داشتند، ابتدا خانم مسعودیان،از مشاوران  حوزه، ویژگی های یک مشاور مطلوب را برای طلاب تبیین کردند.

گفتنی است، در ادامه این نشست حجت الاسلام بهرامی از فعالان عرصه فرهنگی نسب شیوه های جذب جوانان را برای طلاب بازگو کردند.

وی اعتکاف را نوعی جهاد معرفی کرد و بیان داشت: همان گونه که نماز مقدمات، مقارنات و مبطلاتی دارد، اعتکاف نیز مقدمات، مقارنات و مبطلاتی دارد.

این فعال فرهنگی در ادامه افزود: با توجه به هجمه های دشمن در زمینه های مختلف، باید به امر اعتکاف جهادگونه نگاه کرده و از این فرصت معنوی برای جذب جوانان و آگاهی بخشی دینی و علمی به آنان نهایت استفاده را کرد.

شایان ذکر است: مخاطب شناسی معتکفین، در اختیار داشتن شماره های همراه آن ها، آشنایی مختصر با معتکفین قبل از برگزاری اعتکاف، از جمله موارد پیشنهادی طلاب برای جذب جوانان بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha