جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت مرحوم آیت الله مفید الفقیه در نجف اشرف

حوزه / مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ مفید الفقیه از علمای لبنان که اخیرا دار فانی را وداع گفت، در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ مفید الفقیه از علمای لبنان که اخیرا دار فانی را وداع گفت، در نجف اشرف برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله بشیر النجفی از مراجع مقیم نجف اشرف نیز حضور داشت.

علما، فضلا و شخصیت های دینی و فرهنگی نجف اشرف که در این مراسم حضور داشتند، از مقام علمی و معنوی مرحوم آیت الله شیخ مفید الفقیه تجلیل به عمل آوردند.

یادآور می شود آیت الله شیخ مفید الفقیه از علمای لبنان روز 15 فروردین امسال در سن 79 سالگی درگذشت.

مرحوم آیت الله مفید الفقیه بنیانگذار دانشگاه علوم دینی "نجف اشرف" در جنوب لبنان بود و ده ها سال بود که به تدریس خارج فقه اشتغال داشت.

وی در حوزه علمیه نجف از محضر بزرگانی چون حضرات آیات سیدمحسن الحکیم، سیدابوالقاسم خویی و سیدمحمدباقر صدر بهره برده بود.

مراجع نجف نیز پیش از برگزاری این مراسم در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله شیخ مفید الفقیه را تسلیت گفتند.

در پیام دفتر حضرت آیت الله سیستانی آمده بود: مرحوم شیخ مفید الفقیه العاملی عمر پربارش را در راه ترویج دین و مذهب و خدمت به مومنین صرف نمود.

دفتر حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم هم با تسلیت درگذشت آن مرحوم به فرزندان، وابستگان و خانواده ایشان و عموم حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه‌های علمیه لبنان تصریح کرد: شیخ مفید فقیه العاملی عمر گرانقدر خود را در راه خدمت به دین حنیف و تربیت علما صرف کرد.

در پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله بشیرالنجفی هم آمده بود: از خداوند متعال مسئلت داریم به خانواده و بستگان ایشان صبر و بردباری منت نهد و تلاش‌های علمی وی در راه خدمت به حوزه علمیه و مؤمنان مورد  قبول واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha