دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم  نهمین سال درگذشت آیت الله حق شناس در قم

حوزه/ نهمین سالگرد آیت الله حق شناس(ره) در مسجد حضرت معصومه سلام الله علیهادر قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام پور ذهب در نهمین سالگرد آیت الله حق شناس(ره) که در مسجد حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام گفت: حضرت، بهترین بنده را کسی می دانند که به نفس خود غلبه کند، چرا که نفس باید همیشه در مبارزه با شیطان وجودی و خارجی باشد، لذا در این صورت است که می تواند مومن به تمام معنا باشد و باید مومن خوف را تن پوش خود قرار داده تا چراغ هدایت در وجودش روشن شود، و خودش را برای قیامت ،ماده می کند و بهشت و جهنم را می بینند.
وی در ادامه افزود: خداوند بر اثر مداومت اخلاقی در وجود انسان فرایندی را قرار می دهد تا در اثر حوادث و رویدادها تصمیم گیری درستی بگیرد و درسختی های دنیا در نظرش کم ارزش جلوه می کند.
سخنران مراسم با اشاره به روحیات اخلاقی آیت الله حق شناس یادآور شدند:  اطراف ایشان را غالبا جوانانتشکیل می دادند، چرا که کلام ایشان اخلاص بود و تاثیر در مخاطبین می گذاشت، و خیلی ها هدایتشان را مدیون علمی همچون ایشان بودند، چرا که کلید مبهمات را داشتند و مشکلات و گره ها را باز می کردند و با بیان شیوا راهنمای مردم هستند.
وی ابراز داشت: متاسفانه بعضی از مبانی ایشان مطرح نشده، ایشان در سلوک شخصی شان اردت خاصی به اساتید خود داشتند و همیشه در بیان موعظه توجه بیشتری داشتند و عالم عامل بودند به این جهت سخنانشان تاثیر گذاری بیشتری داشت. لذا باید موعظه را در جامعه نهادینه کنیم .
حجت الاسلام پور ذهب در پایان گفت: آیت الله حق شناس مردمی بودن و مردمی می زیست و باید بدانیم که بزرگان دین ما از مردم و مشکلات و خوبی های آنها خبر داشتند و همیشه آگاه  به احوالات مردم بودند، چرا که رسیدگی به امور خلق و مردمی بودن موجب تحقق فضایل الهی در وجود انسان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha