جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام ماندگاری

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا گفت: متأسفانه امروز برخی در حوزه، زمزمه جدایی دین از سیاست، بی تفاوتی و خمودگی دارند که رهبر معظم انقلاب در مقابل این أفعال، سخن از حوزه انقلابی به زبان آورده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ظهرامروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم که در مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا برگزار شد، اظهار داشت: پست مسئولین، امنیت مردم و فرصت خدمتگزاری برای خدمتگزاران به برکت خون شهداست که باید به آن توجه جدی داشت.

وی ابراز داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا قریب به 18 سال مشغول به فعالیت است و به دنبال آن هستیم تا عطر و بوی شهدای عزیز را در سراسر ایران اسلامی طنین انداز کنیم.

*اعزام راوی در 5 گروه تخصصی از سوی مؤسسه روایت سیره شهدا

مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ضمن بیان این مطلب که این مؤسسه در عملیات فرهنگی راهیان نور توفیقات خوبی داشته است، به آماری از اعزام راوی های راهیان نور اشاره و خاطرنشان ساخت: این اعزام ها در 5 گروه تخصصی انجام شده که برای گروه های دانشجویی 273 روز نفر، برای مجموعه دانش آموزی 411 روز نفر، برای گروه های حوزوی 22 روز نفر، برای کاروان های زائران خارجی و بین المللی 24 روز نفر و برای کاروان های عمومی یک هزار و 19 روز نفر اعزام انجام شده است.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد: همچنین ما 30 راوی مستقر در 11 یادمان و زیارتگاه داشته ایم که جمعا 335 روز نفر حضور داشتند.

این کارشناس مباحث دینی بیان داشت: اعزام 172 روز نفر راوی به مدارس اهواز، آبادان و خرمشهر از دیگر فعالیت های جدید این مؤسسه بوده است.

*3 نیاز عمده امروز کشور

وی با اشاره به اینکه امروز کشور سه نیاز عمده دارد، گفت: «صیانت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران»، «حفظ و تربیت نسل جوانان» و «بسترسازی ظهور حضرت حجت(عج)» سه نیازی است که باید برای آن فعالیت و تلاش کرد.

*تولید 100 محصول فرهنگی در مؤسسه فرهنگی مطاف عشق

مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در بخش دیگر از این نشست خبری ضمن بیان این مطلب که اعتقاد داریم بخشی از روایت فرهنگ جهاد و شهادت، لسانی و بخشی دیگر کتبی است، ابراز داشت: راه اندازی مؤسسه فرهنگی مطاف عشق از دستاوردهای مؤسسه روایت سیره شهدا بوده که تاکنون بیش از 100 محصول تولید کرده است.

کارشناس برنامه سمت خدا خاطرنشان ساخت: فلش کارت و کتاب سبک زندگی شهدایی از تولیدات جدید مؤسسه مطاف عشق در سال 1395 بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: برگزاری دو جشنواره عکس در فضای مجازی در کانال تلگرامی شهیدنما از دیگر برنامه ها بوده که مشارکت خوبی از مردم مشاهده شده است.

وی بیان داشت: آماده سازی 30 هزار بسته فرهنگی برای دانش آموزان از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولید 22 نرم افزار اندرویدی و راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی مطاف از دیگر فعالیت ها می باشد.

*راه اندازی مرکز تخصصی جهاد و شهادت

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا به راه اندازی مرکز تخصصی جهاد و شهادت نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال آن بودیم که رشته حوزوی فرهنگ جهاد را در دل حوزه های علمیه نهادینه کنیم که بحمدلله در این راستا رشته تخصصی تبلیغ فرهنگ جهاد در سطح 3 حوزه در سال 1394 و مرکز تخصصی جهاد و شهادت به تصویب رسید که انشاءالله از نیمه دوم سال تحصیلی 96-95 پذیرش خود را آغاز خواهد کرد.

*دریافت 150 مقاله برای دومین سمینار بین المللی فرهنگ جهاد

کارشناس برنامه سمت خدا اظهار داشت: همچنین در تابستان سال جاری، دومین سمینار بین المللی فرهنگ جهاد را برگزار خواهیم کرد که تا به امروز 150 اثر تخصصی به دبیرخانه رسیده  است.

*حوزه انقلابی به چه معناست؟  

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با ضمن بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع نمایندگان طلاب به تعریف حوزه انقلابی پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بعثت را به عنوان انقلاب معرفی کرده است؛ اما امروز حرکتی در جامعه در حال انجام است که بعثت را فقط در مقوله اخلاق مطرح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز داشت: بعثت به معنای انقلاب در مقابل سه چیز است؛ انقلاب در مقابل جهل و نادانی؛ انقلاب در مقابل ظلم و فساد و انقلاب در مقابل طاغوت و استکبار که اگر حوزه علمیه این سه ماهیت را حفظ کند، انقلابی است و رسالت او می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر حوزه به طاغوت و استکبار کاری نداشت و فقط به جهل های انفرادی و فسادهای احکامی پاسخ داد، حوزه انقلابی نخواهد بود.

*متأسفانه امروز برخی در حوزه زمزمه جدایی دین از سیاست سر داده اند

مدیر مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی در حوزه زمزمه جدایی دین از سیاست، بی تفاوتی و خمودگی دارند که رهبر معظم انقلاب در مقابل این أفعال، سخن از حوزه انقلابی به زبان آورده اند.

کارشناس برنامه سمت خدا به موضوع شعار سال و اقتصاد مقاومتی نیز پرداخت و بیان داشت: دشمن به اذعان برخی از کارشناسان غربی در جنگ نظامی، سیاسی و فرهنگی موفق نبوده و در مقابل به دنبال جنگ اقتصادی است و در این راستا به دنبال تغییر سبک زندگی مردم است.

*مؤلفه های دینی اقتصاد مقاومتی

این کارشناس مسائل دینی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی مؤلفه های دینی بسیاری داشته و باید خوب به آن پرداخته شود، اظهار داشت: «عرضه فرهنگ کار برای همه مردم ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان، سالم و معلول و غنی و فقیر»، «عرضه فرهنگ قناعت»، «عرضه فرهنگ پرهیز از اسراف و تجمل گرایی» و «عرضه فرهنگ مقاومت» چهار مؤلفه دینی اقتصاد مقاومتی است که حوزه علمیه باید در آن وارد شود.

*فرهنگ مقاومت مبدل فرمول های علمی دنیاست

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان ابراز داشت: فرهنگ مقاومت مبدل فرمول های علمی دنیاست؛ چراکه ما با این فرهنگ در دفاع مقدس کارهای خارق العاده ای انجام دادیم و امروز نیز می توانیم از آن استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha