یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جواد

حوزه/استاد حوزه مازندران گفت: آن امام همام با برگزاري مناظرات علمي پاسخ‌هاي عالمانه به سئوالات ارائه مي‌دادند و با اين اقدام امامت خود را ثبيت نموده و شبهات را برطرف كردند.

حجت الاسلام جواد قنبری، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با تبریک ولادت حضرت امام جواد(ع)، سیره عملی آن حضرت را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و اظهارداشت: زندگي كوتاه اما ثمربخش امام جواد(ع)، براي جوانان الگوسازي شود، چنان كه مشاهده مي‌كنيم زندگاني ايشان طولاني نبوده، اما وجود مقدس آن امام همام در آن مقطع زماني، روشني‌بخش روح و جان شيعيان بود.

وی با بیان این که زندگاني امام جواد(ع) سراسر حكمت و بصيرت بود، افزود: امام رضا(ع) اوصاف امام جواد(ع) را چنين بيان مي‌كنند: او راستگو صبور و بردبار و داراي فضيلت و نور چشم مؤمنان و مايه خشم كفار است.

استاد حوزه علمیه مازندران به سیره علمی امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام همام با برگزاري مناظرات علمي پاسخ‌هاي عالمانه به سئوالات ارائه مي‌دادند و با اين اقدام امامت خود را ثبيت كرده و شبهات را برطرف كردند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به تلاش های علمی امام جواد(ع) افزود: ایشان با علم فراوان و تبحر به شبهات و سئوالات قبل از وقوع پاسخ مي‌دادند و بسياري از شبهه‌هاي مسير امامت و ولايت را برطرف مي‌ساختند.

وی با بیان این که امام جواد(ع) علیرغم این که بسیار جوان بود اما از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود، ادامه داد: پيروزي در مناظرات و پاسخگويي به شبهات فراوان ناظر مناسبي بر مقام علمي بالاي پيشواي نهم شيعيان است.

مسئول نظارت و برنامه ریزی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان كرد: زندگاني امام جواد(ع) به عنوان نخستين امام جوان، بهترين الگو براي نسل جوان است تا رهنمودها و آموزه‌هاي ايشان را در زندگي به كار گيرند.

وي تصريح كرد: امام جواد(ع) ضمن پاسداري از حوزه‌اي كه امام صادق(ع) بنيان نهاده بود، 270 شاگرد تربيت كرد كه گروهي از آنان نيز از شاگردان امام هشتم شمرده مي‌شدند.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که امام جواد(ع) با بهره‌گيري از علم همراه حلم و ايمان به تداوم امامت پرداختند كه اين مهم بهترين الگو براي جوانان است، بیان داشت: مناظرات و پاسخ‌هاي عالمانه امام جواد(ع) مقام علمي و توانايي پذيرش امامت پيشواي نهم را بر همه روشن کرد.

وی بیان داشت: زندگي امام جواد(ع) همانند ساير ائمه معصومين(ع) آكنده از مكارم اخلاق، مناقب و معجزات، ارتباط متواضعانه، صميمانه و همدردي با اصحاب و ياران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha