پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید احمد هاشمی /گناباد

حوزه /استاد حوزه خراسان گفت: امام جواد (ع) الگوی آزاداندیشی اجتماعی است چیزی که نسل جوان ذاتاً به آن علاقه دارد و باید این امر مهم الگوی جوانان باشد.

حجت الاسلام سید احمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: زندگی ائمه اطهار (ع) سراسر مبارزه با جهل و نفاق بوده است، به گونه ای که این جهل و نفاق در دوران زندگانی پیامبر گرامی اسلام (ص) آشکارتر و در دوره امام جواد (ع) بسیار پنهان بوده است.

وی اظهار کرد: دوران امام جواد (ع)، دوران بلوغ مسلمین در عرصه های فقهی و کلامی بود و این امر به دلیل تلاش گسترده امامان همام، یعنی امام صادق (ع) و امام باقر (ع) اتفاق افتاده بود.

حجت الاسلام هاشمی در خصوص علت بروز مناظرات متعدد در زمان امام جواد (ع) اذعان کرد: به خاطر نهضت ترجمه و علاقه بعضی از خلفای عباسی به مناظره که گاه با اغراض پَست سیاسی نیز همراه می شد، مناظرات زیادی رخ داد که امام جواد(ع) علی رغم سن کم، حقانیت خود و اجدادش را به روشنی به اثبات رساند.

استاد مدرسه علمیه امام رضا(ع) گناباد با بیان اینکه امام جواد (ع) جوانترین امام مسلمین است، خاطرنشان کرد: جواد الائمه(ع) پر از شور و نشاط بود و با تکیه بر استعدادهای ذاتی و خداوندی و با پشتکار خود مشکلات جامعه را برطرف می نمودند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: امام جواد (ع) مبتکر آزاداندیشی اجتماعی است چیزی که نسل جوان ذاتاً به آن علاقه دارد و باید این  امر مهم الگوی جوانان باشد.

وی افزود: وجدان های مسلمان بدانند که در تاریخ زندگانی خود از ورای اسطوره های غیر قابل اعتماد، می تواند کسی همچون امام جواد (ع) را بیابند و با تکیه بر این امام همام کانون های نفاق و جهل را ویران نموده و عزت مندانه زندگی خود را به جلو پیش  ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha