شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش "ابن الرضا"سیره و زمانه حضرت امام جواد(ع)

حوزه/ همایش «ابن‌الرضا؛ سیره و زمانه امام جواد(ع)» به همت انجمن تاریخ پژوهان حوزه و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مطهری امروز در همایش سیره و زمانه امام جواد (ع) به فعالیت های دبیرخانه انجمن تاریخ پژوهان حوزه اشاره کرد و گفت: دوره امام جواد (ع) از دوران حساس و خاص از لحاظ خلفا و اندیشمندان و معروف به عصر ابن رضا (ع) بوده گفت: همین حساسیت و خاص بودن و مظلومیت سه امام معصوم(ع) مورد توجه برگزار کننده گان همایش قرار گرفت.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: بعد از سلسله جلساتی، این همایش به عنوان سیره و زمانه امام جواد(ع) انتخاب شد و بعد از فراخوان آثار مقالات در موضوعات امام جواد (ع) و عصر ابن رضا (ع) حدود یکصد مقاله به دبیر خانه این همایش رسید.

وی افزود: در نهایت نصف این آثار حائز رتبه شناخته شده و این مقالات در سه جلد کتاب انتشار یافت و در همایش امروز از این سه جلد کتاب به همراه چکیده مقالات رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری در پایان از برگزاری همایش دوم به نام امام جواد (ع) در روز شهادت این امام همام در شهر کاظمین خبر داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha