یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران کردستان با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ نشست هم اندیشی با عنوان "بررسی روش های موثر تبلغ دین"، با حضور مسئولان و جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، نشست هم اندیشی با عنوان "بررسی روش های موثر تبلغ دین" با حضور مسئولان و تعداد 50 نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) ششده شهرستان فسا برگزار شد.

در این نشست که با هدف آشنایی مبلغان با روش های موثر تبلیغ دین برگزار شد، خانم احمد پور استاد حوزه گفت: مبلغان، مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: در جامعه کنونی بشری، به علت گسترش ارتباطات و سهولت دست یابی به اندیشه های به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی در جوامع گوناگون و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه، تبلیغ های دینی نیز باید تحوّلی ژرف یافته و در شیوه ها و ابزارهای تبلیغی تجدید نظر گردد.

استاد حوزه، داشتن آگاهی از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای تبلیغ را برای مبلغان ضروری دانست و اظهار داشت: این آگاهی افزون بر هدایت جامعه اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی، از ورود افکار و اندیشه هایی که بر مبنای دین گریزی و یا دین ستیزی است نیز ممانعت به عمل آورند.

احمد پور در پایان به الزامات یک مبلغ دینی پرداخت و گفت: مبلّغ دینی بعد از تزکیه نفس و خودسازی می بایست در امر تبلیغ به استفاده از مفاهیم قرآنی، بیان احکام شرعی، پاسخ به سوالات و شبهات فکری، تشکیل جلسات و همچنین حلقه های جمعی با جوانان و توجه به واقعیات در سخنرانی ها ملتزم باشد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha