پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کشیش کنت کاچک

حوزه / حامیان قربانیان خشونت‌های خانگی و جنسی با شگفتی متوجه شدند که کشیش متهم به تجاوز جنسی به حرفه‌ای مشغول شده که به طور مستقیم در ارتباط با دختران نوجوان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از wxyz.com، یک کشیش کاتولیک که به علت سوءرفتار جنسی با یک نوجوان از خدمات تبلیغی از سوی کلیسا خلع شده بود، همچنان در یک مرکز به عنوان کشیش مشغول به کار بوده و به دختران نوجوان خدمات تبلیغی ارائه می‌دهد، در پی افشای این موضوع، اسقف اعظم دیترویت خواستار تنبیه این کشیش از سوی واتیکان شد.

کنت کاچک در دادگاه مجرم شناخته نشد، اما در پی اتهام به داشتن رابطه جنسی نامشروع با یک دختر نوجوان 16 ساله در سال 1976، مجبور به استعفا از کلیسا شده بود و قلمروی اسقف اعظم دیترویت کاچک او را از خدمات کشیشی عمومی محروع اعلام کرده بود. در این میان مدتی پیش حامیان قربانیان خشونت‌های خانگی و جنسی با شگفتی متوجه شدند که کوچاک مخفیانه به حرفه‌ای مشغول شده که به طور مستقیم در ارتباط با دختران نوجوان است و مسئولیت نظارت بر دختران نوجوان و نوزادان آن‌ها را بر عهده دارد و این مسئله نگرانی‌هایی را با توجه به گذشته او به همراه داشته است.

در این میان اسقف اعظم دیترویت در اعلامیه‌ای این اقدام کشیش را تخطی از قانون کلیسا عنوان کرده و از واتیکان خواستار مجازات این کشیش خاطی شده است. در صورتی که واتیکان او را در نقض محدودیت‌ها مجرم تلقی کند، مجازات مربوطه شامل سلب عناوین و قطع مزایای دریافتی از واتیکان خواهد بود.

تلاش‌های خبرنگاران برای گفتگو با این کشیش ناموفق بود. در این میان کشیش کوچاک همچنان به این عنوان به فعالیت خود در مرکز دختران نوجوان ادامه داده و توسط کلیسای کاتولیک حقوق دریافت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha