شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرانسه

حوزه/ براساس گزارش کمیته تحقیقاتی مستقل فرانسه، بیش از ۲۱۶ هزار کودک از سوی کشیش های کاتولیک فرانسه بین سال های ۱۹۵۰ و ۲۰۲۰ مورد تجاوز قرار گرفته اند .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، براساس گزارش کمیته تحقیقاتی مستقل فرانسه، بیش از ۲۱۶ هزار کودک از سوی کشیش های کاتولیک فرانسه بین سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ مورد تجاوز قرار گرفتند.

"ژان مارک ساوه" رئیس کمیته تحقیقاتی به هنگام ارائه گزارش خود به روزنامه نگاران گفت: این عدد به اضافه متجاوزان لائیک که در موسسات کلیسای کاتولیک کار می کنند، به ۳۳۰ هزار نفر می رسد و سن کودکان قربانی بین ۸ تا ۱۳ سال است.

وی با بیان اینکه این تجاوز ها هدفمند و برنامه ریزی شده بوده، گفت: کلیسا در این خصوص بسیار کوتاهی و بی توجهی کرده و طی این سال ها با سنگدلی ترجیح داده که به جای حمایت از قربانیان، از خود حمایت کند.

رئیس کمیته تحقیقاتی ادامه داد: کلیسا به عدم اجرای اقدامات لازم در جهت ممانعت از این تجاوز ها، اکتفا نکرده و چشمش را به روی آن بسته و این تجاوزها را اطلاع رسانی نکرده و در برخی موارد کودکان را در کنار متجاوزان رها کرده است.

ژان مارک با اشاره به اینکه این مشکل همچنان پابرجاست، افزود: کلیسا تا قرن بیست و یکم به قربانیان هیچ توجهی نداشته و تا سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موضع خود را تغییر نداد.

از سوی دیگر "کارلو ماریا ویگان" سفیر سابق واتیکان در واشنگتن و از اسقف های ارشد کلیسا، از پاپ فرانسیس خواست به خاطر سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی علیه کودکان در کلیساها، استعفا دهد.

همچنین، چند سال گذشته، کشیش هایی که ارتکاب آنها به تجاوز جنسی علیه کودکان ثابت شده بود، به جای اینکه برکنار و مجازات شوند، به آفریقا منتقل شدند. این مسئله باعث عصبانیت مردم فرانسه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha