جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقامات واتیکان

حوزه / واتیکان اعلام کرد:‌دادن جایزه اسکار به فیلمی که اعتراضی به پنهان کردن جنایات کشیشان بیشماری علیه کودکان در بوستون آمریکا (۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰) است موج تازه ای از توجه رسانه ها و افکار عمومی را در مورد مسئله غم انگیز سوء استفاده های جنسی اعضای روحانی کلیسا از کودکان را به خود جلب کرده است...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از رادیو واتیکان، واتیکان در رابطه با دادن جایزه اسکار به فیلم "اسپات لایت" در مورد آزار جنسی به کودکان در کلیسا ، بیانیه ای منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دادن جایزه اسکار به این فیلم که اعتراضی به پنهان کردن جنایات کشیشان بیشماری علیه کودکان در بوستون آمریکا (1960 تا 1980) است موج تازه ای از توجه رسانه ها و افکار عمومی را در مورد مسئله غم انگیز سوء استفاده های جنسی اعضای روحانی کلیسا از کودکان را به خود جلب کرده است.

معرفی این واقعه باعث می شود تا اکثریت افکار عمومی فکر کند در کلیسا اقدامات کمی یا هیچ اقدامی علیه آزار جنسی به کودکان نشده است. در حالی که سر اسقف بوستون پس از جلسه کاردینال های آمریکا در واتیکان با ژان پل دوم در سال 2002، از مقام خود کناره گیری کرد. برای 13 سال سر خلیفه گری بوستون تحت ریاست کاردینال شن اومالی بود که در جهان به خاطر سخت گیری علیه آزارهای جنسی به کودکان مشهور است. وی سپس به عنوان مشاور پاپ فرانچسکو و رییس کمیسیون حمایت از کودکان منصوب شد. پاپ بندیکت شانزدهم نیز در جریان سفر در سال 2008 به سیدنی با گروهی از قربانیان اینگونه آزارهای جنسی دیدار کرد. پاپ ها با این بحران که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ایرلند، آلمان، بلژیک و هلند اتفاق افتاد مقابله کردند.

یادآور می شود فیلمSpotlight  (افشاگر)، زندگینامه‌ای جنایی آمریکایی، به کارگردانی توماس مک‌کارتی و نویسندگی جاش سینر و توماس مک‌کارتی است، که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری افشاگر به نام گروه روزنامه نگاران افشاگر از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد. آنها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند، و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند. افشاگر در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در شش رشته مختلف نامزد شد که در این بین توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کند. این فیلم در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. افشاگر توسط اوپن رود فیلمز در ۶ نوامبر ۲۰۱۵ اکران شد.

تاکنون واکنش های مختلفی اعم از مخالفت یا تایید این فیلم از سوی شخصیت ها و رسانه های واتیکان منتشر شد تا اینکه نهاد واتیکان در نهایت با صدور بیانیه ای رسمی، بدون آنکه مستقیما به فیلم بپردازد به دفاع از خود پرداخت و درباره آزارجنسی از سوی کشیش ها موضعگیری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha