شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وکیل مدافع واتیکان را متهم به دخالت در پرونده سوءاستفاده جنسی کشیشان کرد

حوزه/ یکی از وکلای قربانیان پرونده سوءاستفاده جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک، واتیکان را متهم به مداخله در تحقیقات کلیسای ایالت مینه سوتای آمریکا کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از وکلای قربانیان پرونده سوءاستفاده جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک، واتیکان را متهم به مداخله در تحقیقات کلیسای ایالت مینه سوتای آمریکا کرده است.

جفری اندرسون وکیل دعاوی، مدعی شده است که در پرونده‌ای با دخالت جان نینستت، که رفتارهایش در سال 2014 مورد بررسی قرار گرفته، کلیسا برای اداره ضعیف اتهامات مربوط به سوءاستفاده و آزار مورد انتقاد قرار گرفته است.

برپایه این گزارش به نقل از ""،nbc15.com اندرسون در سخنانش به یادداشت سال 2014 که به تازگی از سوی کشیش دانیل گریفیث، رهبر کلیسای اسقف اعظم برای حصول اطمینان از ایجاد یک محیط امن برای کودکان اشاره کرد و گفت که در این یادداشت گریفیث نماینده واتیکان در واشنگتن دی سی را متهم کرده به رهبران کلیسا دستور داده‌اند تحقیقات مربوط به پرونده "نینستت" را بدون پیگیری تمامی جوانب و سرنخ‌ها سرهم بندی کرده و سرپوش بگذارند.

گریفیث همچنین اسقف اعظم کارلو ماریا ویگانو را متهم کرده به رهبران کلیسا دستور داده نامه‌ای را که در آن با او در این باره مخالفت کرده‌ از بین ببرند.

دفتر نمایندگی واتیکان هنوز در این باره پاسخی نداده و کشیش گریفیث نیز مطلبی اضافه نکرده است.

روز چهارشنبه دادستان پرونده مربوط به سوءاستفاده جنسی کودکان توسط کشیشیان، اتهامات مربوط به کلیسای اسقف اعظم را در رابطه با درمعرض خطر قرار دادن کودکان وارد ندانست. در این میان کلیسا نیز اذهان کرد که با اتهامات مربوطه به درستی برخورد نکرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha