پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امید کریمیان

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید از مرحله شعار خارج شود و به مرحله عمل برسد گفت: اینکه همایش برگزار کنیم، مسوولان جلسات مستمر داشته باشند و کار را به کاغذ بازی بکشانیم، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

امید کریمیان در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که، متاسفانه اقتصاد مقاومتی به ابزار تبلیغاتی تبدیل شده، گفت: مسوولان باید بپذیرند اقتصاد مقاومتی اگر به درستی اجرا شود، مردم اثرات آن را در زندگی خود لمس خواهند کرد.

نماینده مریوان در مجلس نهم با اشاره به بررسی لایجه بودجه سال 95 گفت: دولت در لایحه بودجه اقتصاد مقاومتی را در نظر گرفته است، اما باید این را بدانیم کشور ما در معرض انواع هجمه ها قرار دارد و به همین دلیل، لازم است اقتصاد کشور را در برابر بحران های داخلی و خارجی مقاوم کنیم.

وی با اشاره به این که اقتصاد کشور بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته، گفت: به همین دلیل باید به مرور زمان از این اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم و در سایه اقتصاد مقاومتی رشد اقتصادی را ایجاد کنیم.

کریمیان با ابراز تاسف از این که واردات بی رویه باعث شده تا نسبت به تولید ملی و توان داخلی بی توجهی شود گفت: باید اقتصاد کشور را در برابر تهاجم ها مقاوم کنیم و بهترین راه کار این مهم، توجه به تولید ملی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خواهان حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: برای این حضور باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و از تولید، صنایع و کارآفرینان حمایت شود.

این نماینده مجلس نهم، همکاری قوای سه گانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: باید موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را شناسایی کنیم و راهکارهای عملیاتی را برای اجرا برنامه ریزی کنیم.

کریمیان در پاسخ به این که نقش مجلس شورای اسلامی در اقتصاد مقاومتی چیست گفت: مجلس نهاد قانون گذاری است و نمایندگان باید در تمامی طرح ها و لوایح نقش اقتصاد مقاومتی را برجسته کنند.

وی از دولت خواست تا هنگام ارایه لوایح به گونه ای برنامه ریزی کند که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برای همه دستگاه ها آسان شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha