پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دختر محجبه در جمهوری چک

حوزه/ دانش آموزان دبیرستان پراگ در کشور چک کمپین ویدئویی برای حمایت از هم‌کلاسی‌ مسلمانشان که در آستانه اخراج قرار داشت، تشکیل دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam.net، دانش آموزان دبیرستان پراگ، پایتخت جمهوری چک، یک کمپین ویدئویی برای حمایت از پوشش اسلامی و حجاب هم‌کلاسی‌ مسلمانشان امان غالب که چندی پیش به خاطر حجاب در آستانه اخراج قرار داشت، تشکیل دادند. امان غالب که خانواده‌اش 13 سال پیش از یمن به جمهوری چک مهاجرت کرده‌اند، به دبیرستان تپلیتسه می‌رود و این منطقه اقلیت قابل توجهی از مسلمانان را به خود اختصاص داده است.

جریان از زمانی شروع شد که مدیر مدرسه ایمیل‌های شکوائیه‌ای از جانب برخی والدین دریافت کرد مبنی بر اینکه امان غالب دانش آموز 17 ساله در این مدرسه به تبلیغ اسلام می‌پردازد و به این ترتیب عده‌ای از والدین تندرو خواستار اخراج او از این مدرسه شدند. در پاسخ به این برخوردها، غالب در صفحه فیس بوک خود نوشت: روسری من نمادی از دین من نیست بلکه بخشی از وجود و هویت من است. من راه آزادی را دنبال می‌کنم که به آن احترام گذاشته و معتقدم که مهمترین چیز برای بشریت است.

توماس کوسرا، یکی از همکلاسی‌های این دانش آموز به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم از این ویدئو استفاده کنیم تا نشان دهیم که ما دانش‌آموزان مدرسه دیدگاه‌های متفاوتی داریم؛ ما می‌خواهیم همه بدانند که ما در رابطه مستقیم با امان هستیم و همه می‌دانیم که او یک مسلمان است و حجاب او مسئله‌ای نیست. ما او را همانطوری که هست دوست داریم و هیچ خطری از جانب او احساس نمی‌کنیم.

همزمان با فرستادن ویدئوهای حمایت از همکلاسی مسلمان، دانشجویان حامی غالب نیز تصاویری از خودشان با حجاب اسلامی در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشتند تا همبستگی‌شان را با این دختر محجبه نشان دهند.

زنگ برگمان مدیر این مدرسه نیز برخوردهای نفرت‌گرایانه علیه این دانشجوی مسلمان را مردود دانسته و اعلام کرد که قصد هیچگونه اقدامی در راستای اخراج این دختر محجبه ندارد. او در این باره گفت: این دختر رفتار و منش بسیار مثبت و خوبی در این مدرسه و این شهر دارد. او در میان جامعه اعراب در این شهر همزیستی مسالمت آمیزی داشته است. آن‌ها می‌گویند که او قوانین مدرسه را زیر پا گذاشته است، درحالی که این حرف حقیقت ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha