شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن و حدیث

حوزه / هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه حوزه های علمیه صبح امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر آغاز شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، در مراسم آغاز به کار این دوره از مسابقات با بیان اینکه این دوره از مسابقات سراسری به طور همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهارداشت: امروز بیش از صد طلبه از مدارس علمیه استان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این که طلاب در این دوره از مسابقات در رشته های حفظ جزء و کل، اذان و دعا خوانی با هم به رقابت می کنند، تصریح کرد: طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات از پایه اول تا دهم مدارس علمیه استان هستند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که این مسابقات هر ساله در حوزه های علمیه استان برگزار می شود، اضافه کرد: داوران بین المللی نیز در این مسابقه به قضاوت و داوری خواهند پرداخت.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران  بیان داشت: نفرات برگزیده در هر رشته به مرحله کشوری که در ماه های آتی برگزار خواهد شد، راه پیدا می کنند

وی رسالت طلاب و روحانیان در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز قرآن و مفاهیم متعالی الهی در جامعه ما مهجور است و یکی از رسالت مهم طلاب حوزه خروج قرآن از مهجوریت است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که انس با قرآن موجب تعالی و سعادت حقیقی طلاب خواهد شد، افزود: اگر یک طلبه در کنار علم آموزی به مفاهیم متعالی قرآنی نیز توجه ویژه داشته باشد به حتم در عرصه تحصیل علم نیز از  جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha