شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 379242
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
اصحاب رسانه آلمان

حوزه/ جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آلمان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، ضمن بازدید از این مجموعه علمی، با برخی از مسئولان و اساتید این دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست که با حضور آقایان جاودان، معاون پژوهش، دکتر شریعتمداری رئیس دانشکده فلسفه و دکتر انصاری پور و خانم دکتر توفیقی از اعضای هیئت علمی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین جعفر طیاری ضمن خوش آمد گویی به میهمانان خبرنگار، در پاسخ به سؤالات ایشان درباره خشونت و اسلام، دین اسلام را دین رأفت و مهربانی خواند و با تأکید بر این نکته که اسلام هرگز برای جنگ پیشقدم نمی شود، گفت با این حال دفاع در هنگام تهاجم دشمن حق طبیعی و انسانی ماست.

وی با اشاره به اقدامات داعش در منطقه این گروه را از نظر قاطبه شیعیان و اهل سنت مطرود دانست و افزود: آنچه آنها به اسم اسلام انجام می دهند اسلام نیست و خود آنها هم مسلمان نیستند بلکه ابزار دست دشمنان اسلام و بلکه بشریت هستند.

قائم مقام ریاست دانشگاه در پاسخ به سؤال دیگری درباره اقلیت‌های دینی در ایران گفت: بحمدالله ما در ایران شرایطی داریم که تمام اقلیت‌های مذهبی از قبیل اهل سنت یا اقلیت‌های دینی مانند زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان از حقوق مطلوبی از جمله داشتن نماینده در پارلمان و اجرای آزادانه مناسک دینی برخوردار هستند؛ امری که شاید حتی در کشورهای اروپایی هم نتوان در این سطح آن را مشاهده کرد.

وی در پایان سخنانشان از این خبرنگاران درخواست کرد که به وظیفه خبرنگاری خود به نحو مطلوب عمل کنند و نقاط ضعف و قوت را یکسان منعکس کنند. 

همچنین در ادامه این دیدار اساتید حاضر در جلسه به سؤالات خبرنگاران آلمانی که عمدتاً درباره زوایای اجتماعی و سیاسی دین در ایران بود، پاسخ گفتند.

خبرنگاران آلمانی پس از این مصاحبه از کتابخانه تخصصی دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha