چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حسین انتظامی

حوزه/ حسین انتظامی، پایبندی به میثاق‌های حرفه‌ای را کلید حل بسیاری از مشکلات رسانه‌ای در کشور دانست و گفت: «اعتمادسازی» از جمله مهمترین اصول حرفه‌ای و اخلاقی برای تحقق رسالت های رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حسین انتظامی، همزمان با اعیاد شعبانیه، در بازدید از پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه، با اشاره به شرایط ویژه منطقه و جهان اسلام، نقش این رسانه را در روشنگری حقیقی بدور از تنش آفرینی های قومی – مذهبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شفقنا می تواند ضمن تقویت رابطه مناسب میان کشورهای اسلامی، به وحدت جهان اسلام که در حال حاضر، مهمترین نیاز منطقه و امت اسلامی است، کمک کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت های خارج از کشور این رسانه نیز با تاکید مجدد بر وحدت آفرینی و پرهیز از نگاه های قومی – مذهبی در انتشار اخبار و تحلیل های مدنظر، از حضور موثر و مناسب این رسانه در کشورهای همسایه و برخی کشورهای جهان اسلام تقدیر کرد.

وی تقویت زبان های خارجی، اطلاع رسانی به هنگام و دقیق در کنار ارائه تحلیل های روز در موضوعات اصلی جهان اسلام و پرهیز از نگاه فرقه ای و ایجاد تنش در میان اقوام را از جمله مواردی دانست که به تقویت جایگاه رسانه در بعد بین المللی کمک خواهد کرد.

انتظامی همچنین با بیان اینکه، کلید حل بسیاری از مشکلات رسانه ای در کشور، پایبندی به میثاق های حرفه ای است، تاکید کرد: اگر میثاق های اخلاقی در رسانه های ما توسعه پیداکند، بسیاری از مشکلات فضای رسانه ای حل می شود. ضمن اینکه حل مسائل میان مردم، حاکمیت و رسانه ها، تنها با اتکا به رفتار حرفه ای و صنفی امکان پذیر است که «اعتمادسازی» از جمله مهمترین اصول برای تحقق رسالت های رسانه ای در کشور است.

وی در همین زمینه، ایجاد خواهرخواندگی میان رسانه های داخلی و خارجی، تجهیز مناسب رسانه ها به ابزار روز و افزایش دانش روزنامه نگاری را در تاثیرگذاری بیشتر رسانه های داخلی بر فضای رسانه ای منطقه و جهان موثر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha