چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
انتظامی

حوزه/ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رسانه های دینی در نیمه دوم سال برگزار می شود تا نشریات دینی بیشتر مطرح شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسین انتظامی در  نشستی با مدیران مسئول خبرگزاری ها و نشریات استانی با تاکید بر این که استان قم قطب رسانه های دینی محسوب می شود، اظهار داشت: جشنواره رسانه های دینی در نیمه دوم سال برگزار می شود تا نشریات دینی بیشتر مطرح شوند.

وی با بیان این که بیش از بیست سال است هر وزیری که خواستار جلب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی بود در خصوص نظام صنفی قول هایی می داد،گفت: دولت خود را عقل کل نمی داند، اما با تشکیل سازمان نظام صنفی؛ روزنامه نگاران و رسانه ها تحت چتر حاکمیتی آن قرار می گیرند.

*سازمان نظام صنفی رسانه تشکیل می شود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سازمان نظام صنفی رسانه را تا زمانی که اجماع در آن صورت نگیرد به مجلس ارائه نخواهیم داد.

انتظامی با اشاره به اینکه در جامعه پزشکی شاهد هستیم که خود اعضای آن از صنف خود صیانت می کنند، ابراز داشت: تشکیل نظام صنفی رسانه نیز برای اهالی رسانه برکات بسیاری خواهد داشت و پرونده های تخلف خبرنگاران نیز در این مجموعه بررسی می شود.

وی افزود: اهالی رسانه به بیان نظرات خود در خصوص سازمان نظام صنفی رسانه بپردازند و این مسئله به رتبه بندی خبرنگاران نیز کمک می کند.

وی با بیان این که سردبیری روزنامه را نباید به فرد بی تجربه سپرد، گفت: بسیاری از نشریات متخلفی که به هیئت نظارت بر مطبوعات معرفی می شدند به دلیل سپردن امور سردبیری به افراد بی تجربه بود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که برخی به اشتباه فکر می کنند سازمان نظام صنفی رسانه جایگزین تشکل های خبری می شود، ابراز داشت: این دو مسئله در تضاد با یکدیگر نیستند و مکمل هم می باشند.

انتظامی در خصوص اساس نامه خانه مطبوعات نیز گفت: ایراداتی به اساس نامه خانه های مطبوعات وجود داشت و اساس نامه های مختلفی در استان ها شکل گرفته بود به همین دلیل لازم بود اساس نامه مشترکی در سراسر کشور مورد تدوین و تصویب قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر صیانت از حقوق خبرنگاران، ابراز داشت: بنده وظیفه دارم همان گونه که از مدیران مسئول حمایت کنم از حقوق خبرنگاران نیز صیانت کنم؛ ماده 46 قانون مطبوعات تصریح دارد که مدیران مسئول خبرنگاران را بیمه کنند.

*دولت خبرنگاران را بیمه نمی کند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت خبرنگاران را بیمه نخواهد کرد، گفت: دولت با توجه به امکانات و زیرساخت ها به ارگان ها قول می دهد و  نمی توان قولی داد که محقق نشود.

انتظامی با بیان اینکه اطلاع داریم که صاحبان رسانه ها نسبت به بیمه خبرنگاران مشکل دارند، ابراز داشت: به همین دلیل به صاحبان رسانه ها اعلام کردیم، مبلغی که خبرنگاران را بیمه می کنید به شما عودت می دهیم تا استقلال حرفه ای خبرنگاران حفظ شود.

وی افزود: خبرنگارانی که فاقد بیمه هستند عضو افتخاری خانه مطبوعات می شوند، اما حق شرکت در رای گیری ندارند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به مدیران مسئول نشریات استانی توصیه کرد از طرح اشتراک مجلات نیم بها استفاده کنند.انتهای پیام/313 /33         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha